۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۹۷۶
مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین:

مرجعیت شیعی استقلال عراق را حفظ کرده است

مرجعیت شیعی استقلال عراق را حفظ کرده است
حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مرجعیت شیعی استقلال عراق را حفظ کرده است، گفت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نباید منجر به تضعیف مرجعیت شیعی عراق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های قرآنی موسم اربعین حسینی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اتحادیه تشکل های قرآنی برگزار شد، گفت: در ایام اربعین حسینی در سطوح مختلف برنامه های فرهنگی و قرآنی خواهیم داشت و این برنامه ها در نهایت احترام به قوانین و مقررات کشور عراق برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه میزبانی مردم عراق باید حفظ شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشتند که نباید حس میزبانی از مردم عراق گرفته شود؛ بنابراین در تعاملات و انجام فعالیت های فرهنگی و دینی نباید کاری کرد که این حس میزبانی خدشه دار شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مرجعیت شیعی استقلال عراق را حفظ کرده است، ابراز کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ما نباید منجر به تضعیف مرجعیت شیعی عراق شود.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به برخی مشکلات از جمله کمبود وسیله نقلیه و هزینه های سفر اربعین، گفت: زائران اربعین نباید تصور کنند که سفر اربیعن یک سفر بدون هزینه و رایگان است و در مواجهه با مشکلات باید صبور باشند.

وی افزود: برای رفع بسیاری از مشکلات و تقویت وحدت بین مردم ایران و عراق شعار «الحسین یجمعنا» از سوی مسؤولان عراقی انتخاب شد؛ امام حسین(ع) محور همه خوبی ها است از این رو خصوصیات اخلاقی و رفتاری امام حسین(ع) می تواند محور تجمع تمام انسان ها از هر قوم و ملیت باشد.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ویژه برنامه های مختلفی برای کودکان و بانوان در نظر گرفته همچنین اعزام مبلغ و کاروان قرآنی از دیگر برنامه های این کمیته در ایام اربعین به شمار می رود.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ابراز کرد: اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در سالهای اخیر با اعزام گروه های قرآنی از استان های مختلف فعالیت های قرآنی خوبی در موسم اربعین برگزار کرده است.

وی افزود: امسال کتاب «قرآن در کلام نهضت ابا عبدالله الحسین (ع)» به صورت گسترده در میان موکب داران، فعالان قرآنی و اصحاب رسانه توزیع خواهد شد، همچنین تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و تکریمی در بین موکب‌داران عراقی از دیگر اقدامات این کمیته به شمار می رود.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه مراسم پیاده روی اربعین باید با شکوه برگزار شود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیج دخالتی در امور داخلی کشور عراق ندارد و خواستار رفع مشکلات مردم است و می داند که مراسم اربعین زمینه سربلندی و عزت مردم عراق را در جهان فراهم آورده است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات