۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۹۸۶

۳۵۰ دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمال‌‌غرب کشور اعزام شدند

۳۵۰ دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمال‌‌غرب کشور اعزام شدند
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۳۵۰ دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمال‌‌غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین بدرقه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در اردبیل با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و دانش‌آموزان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

اردوی راهیان نور به عنوان یک عملیات فرهنگی و معنوی برای آشناسازی نسل جوان و امروزی با رشادت‌های شهدا و رزمندگان و اهداف والای آنان در دستور کار قرار گرفته است که مسئولان نسبت به تداوم و تلاش برای تاثیرگذاری بیشتر این اردو تاکید دارند.

ایرج نقی‌پور مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز پاسداری از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی 350 دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمال‌‌غرب کشور اعزام شدند.

وی با اشاره به اهمیت قرارگیری نسل امروز در جریان رشادت‌های رزمندگان و شهدای والامقام نیز بیان کرد: بدون شک کسی که در جریان رشادت‌های رزمندگان قرار بگیرد هیچ گاه ایثارگری و رشادت‌های شهدای والامقام را نمی‌تواند فراموش کند و این هدف اصلی برگزاری اردوی راهیان نور است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام نیز گفت: آغاز اردوهای راهیان نور و تداوم آن در جامعه یک اصل و ضرورت است و در این زمینه با هدف آشناسازی نسل آینده با ایثارگری شهدای والامقام درصدد هستیم به این مهم دست یابیم.

نقی‌پور تصریح کرد: اردوهای راهیان نور با همکاری آموزش و پرورش و نیز سپاه استان هر سال برگزار می‌شود و در راستای تداوم این این اردوها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته که امید می‌رود در این زمینه به شکل مناسب و قابل قبول عمل کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهیدان هستیم و باید با ادامه دادن راه شهدای والامقام به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامه عمل پوشانده و در این زمینه موفق عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: اردوی تربیتی و فرهنگی راهیان نور یک الگوی تربیتی است که برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و باید رشادت‌های دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان به شکل منسجم تبیین شود.

احمد ناصری افزود: 320 دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی اعزام شدند که این اقدام فرهنگی توسط سپاه و آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته بود و مابقی کاروان‌ها نیز در طول دو ماه آینده در این اردوهای فرهنگی و تربیتی حضور می‌یابند و درصدد هستیم این حرکت تربیتی را در جامعه محقق کنیم.

وی تصریح کرد: معرفی رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل کنونی در قابل راهیان نور انجام می‌شود و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موظف به تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: معرفی رشادت‌های بزرگمردان به نسل حاضر یک اولویت است و در این زمینه در تلاش هستیم با مهیاسازی تمامی استانداردها اردویی کیفیت این اردوی فرهنگی و تربیتی را ارتقا ببخشیم و با مشارکت اولیا آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف تربیتی خود نائل آییم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: اردوهای راهیان نور به عنوان یک فرصت و بستر مناسب درراستای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت گام برداشته و مهم‌ترین هدف این است که در راستای تعلیم و تربیت گام اساسی برداشته شود.

سید غلامحسن خلیلی موسوی افزود: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به عنوان یک اولویت اساسی و مهم در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره‌گیری شود تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در قالب راهیان نور تا 10 آذرماه ادامه می‌یابد و 10 هزار دانش‌آموز از استان اردبیل تا پایان آذرماه جهت بازدید از مناطق جنگی اعزام می‌شوند که تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات