۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۳۰۰۱
لاریجانی:

سیاستمداران به سیره رفتاری امام حسن توجه کنند

سیاستمداران به سیره رفتاری امام حسن توجه کنند
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدگاه امام حسن مجتبی(ع) یک سیاستمدار مطلوب کسی است که حق الله و حق الناس را رعایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه چهاردهم مهرماه سال ۹۸ در نطق پیش از دستور خود و با تسلیت سالروز شهادت امام دوم شیعیان، اظهار داشت: سیاست‌مدار واقعی کسی است که سه ویژگی مهم داشته باشد که اولین آن؛ «رعایت حق الله» است.

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) دارا بودن حکمت را برای یک سیاستمدار لازم می‌دانست، اما اوج حکمت را ترس از خداوند معرفی می‌کرد. همچنین سعادت فرد را در دوری از حرام بر می‌شمرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه امروز در عالم سیاست، رعایت حق الله کمتر دیده می‌شود.

وی «پیشگامی در ادای حق مردم» را دومین ویژگی یک سیاستمدار در سیره امام دوم شیعیان معرفی کرد و ابراز داشت: امام حسن (ع) همواره استیفای حقوق مردم و همچنین رعایت حقوق ایشان را مهم و ضروری می‌دانست. ایشان عدالت در رفتار را جزو ضروریات رفتار سیاستمدران معرفی می‌کردند.

لاریجانی گفت: «رعایت حقوق گذشتگان» امری بود که امام حسن (ع) به آن تاکید داشتند و معتقد بودند که یک سیاستمدار موظف در خصوص سیاستمداران پیش از خود به نیکی یاد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد تمامی سیاستمداران بتوانند از سیره سیاسی امام حسن مجتبی (ع) بهره ببرند. /۸۵۶/
ارسال نظرات