۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۳۰۱۱
نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی:

نیروی انتظامی جهت حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد

نیروی انتظامی جهت حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد
حجت الاسلام ادیانی گفت: بصیرت نیروی انتظامی برگرفته از آموزه های دین است و در همه دستورالعمل ها و برخوردهای خود مطابق با موازین شرعی عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا ادیانی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی کشور شب گذشته، همزمان با هفته نیروی انتظامی در حرم مطهر رضوی با بیان این که نیروی انتظامی مظهر اقتدار و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نیروی انتظامی مایه آرامش و دل گرمی مردم است.

وی افزود: نیروی انتظامی، نیروی مولود انقلاب است، از خود کارنامه درخشانی را ارائه کرده است و با حضور هوشمندانه و به موقع خود امنیت سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را برای مردم تأمین کرده است و این امنیت از نعمت های بزرگ الهی است.

حجت الاسلام ادیانی به داشتن نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی تأکید و اظهار کرد: اگر چه خدمات نیروی انتظامی بارها و بارها مورد تقدیر رهبری قرار گرفته است و فرمودند: این نیرو خوش درخشیده  است.» اما تا رسیدن به نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی و جامعه انقلابی فاصله داریم که باید تلاش نیروی انتظامی را به تراز انقلاب برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی به ویژگی های نیروی تراز انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: هوشیاری و بصیرت انقلابی و دینی از ویژگی نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی است که با این بصیرت پدیده های نوظهور اجتماعی و دشمنی های دشمن را درست فهمیده و دارای اشراف اجتماعی بالایی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی پدیده های اجتماعی را رصد و آشوب های اجتماعی را مدیریت می کند و به صورت درست با بحران ها برخورد می کند از جمله طرح ناظر یک که برای برخورد با افراد بدحجاب است را به شایستگی اجرا کرد، در این طرح اگر چه در میان 28 دستگاه که مسؤولیت داشت تنها ماند اما کار خود را اجرا و جهاد فرهنگی کرد.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اداره نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی توسط رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی متناسب با صحنه تهدید خود را آماده می کند و با راهنمایی رهبری کاملا بصیر است و با بصیرت و معرفت حرکت می کند به همین دلیل روز به روز بر اقتدار آن اضافه می شود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی به تأکید رهبری بر رفتار مطابق با موازین اسلامی اشاره و بیان داشت: بصیرت نیروی انتظامی برگرفته از آموزه های دین است و رهبر انقلاب به پیاده سازی تمام احکام شریعت تأکید دارند بنابراین این نیرو نیز در همه دستورالعمل ها و برخوردهای خود به موازین شرعی عمل می کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی در برخودر خود حکیمانه عمل کرده است تا منزلت اسلامی را با عمل خود خفظ کرده و در چشم مردم نیروی متدین و مورد قبول باشد البته اگر کسی از این نیروها برخورد نامناسب داشته باشد، خواست این نیرو و فرماندهان نیست.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به حضور روحانیان در نیروی انتظامی، گفت: طرح حضور روحانی در کنار نیروی انتظامی و در پاسگاه های مرزی به صورت نمادین اجرا شد تا برخورد پرسنل این نیرو حکیمانه تر و با بصیرت تر شود اما با این طرح چه قدر در فضای مجازی جبهه گیری شد در حالی که نیروی انتظامی حدود 400 خدمات متنوع انجام می دهد و این هزاران کارکرد را نمی بینند و دشمن در پی موضوعی جهت اخلال است.

وی با اشاره به امنیت کشور در منطقه ابرازکرد: با هوشیاری، تمرین و ممارست امروز نیروی انتظامی به جایی رسیده است که حتی می تواند پدیده های بحرانی را با مدیریت به پدیده مثبت مبدل کند و اگر کسانی بخواهند نظم و امنیت مردم را مختل کنند نیروی انتظامی مقتدارنه برخورد کرده و با احدی سر نظم عمومی تعارف ندارد و فرزندان رشید این ملت اجازه نخواهند داد امنیت و آسایش مردم دچار خدشه شود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای امنیت کشور بیش از 14 هزار شهید تقدیم کرده است و روزی نیست شهید نداشته باشد و اول فروردین دو جوان را داده و این شهدا بزرگترین دلیل برای این مدعای ما که نیروی انتظامی برای امنیت مردم تا پای چان ایستاده است، هستند.

گفتنی است در این مراسم معنوی که پرسنل نیروی انتظامی و مردم ولایت مدار حضور داشتند از خانواده های شهدای نیروی انتظامی تجلیل به عمل آمد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات