۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۲۳۰۱۹
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور:

۴۱۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد

۴۱۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون درمجموع بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده که است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد سراب نشین، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور، امروز در همایش یاوران زکات خراسان شمالی، با اشاره به فلسفه وجودی زکات و اهمیت و جایگاه آن در دین و شریعت و قرآن، اظهار کرد: زکات آثار و برکات فردی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی در جامعه دارد؛ ازاین‌رو باید توجه و اهتمام نسبت به این فریضه افزایش یابد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ زکات، افزود: رهبری در سال 96 خطاب به همایش سراسری زکات پیامی صادر کرده و با اشاره به کاستی‌های موجود در این عرصه فرمودند ما مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم‌کاری خود دراین‌باره آمرزش خداوند را طلب کنیم.

سراب نشین با بیان اینکه این تأکید رهبری باید نصب العین همه متولیان مرتبط با زکات باشد، اضافه کرد: خوشبختانه در خراسان شمالی هم سویی، هم‌افزایی و وحدت مناسبی بین اعضای شورای زکات استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مجموعه زکات کشور دارای ساختاری است که در رأس آن شورای عالی زکات کشور بوده و در استان‌ها شورای زکات استان، شهرستان‌ها شورای زکات شهرستان و در بخش‌ها شورای زکات بخش فعال است.

سراب نشین خاطرنشان کرد: در ادامه این روند بر اساس برنامه شورای زکات روستا را تشکیل داده‌ایم و محور این شورا روحانی و امام جماعت روستا به همراه تعدادی از معتمدین روستا هستند که به نیابت از کمیته امداد در جمع‌آوری و مصرف و هزینه کرد زکات کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه تلاش می‌کنیم زکات هر منطقه و استان در همان منطقه و استان مصرف شود تا مردم بیشتر وارد این وادی شوند.

سراب نشین با اشاره به اینکه حتی یک ریال از زکات جمع‌آوری‌شده صرف پرداخت حقوق عاملان نمی‌شود، اظهار کرد: تا امروز تمام هزینه‌های اجرایی حوزه زکات اعم از حقوق و دستمزد از محل اعتبارات امداد هزینه شده و از محل جمع‌آوری زکات تاکنون ریالی برای این موضوعات هزینه نشده است.

وی در ادامه افزود: در سال 97 کل درآمد زکات اعم از واجب و فطریه و مستحب در کشور حدود 494 میلیارد تومان بود که در طرح‌ها و برنامه‌های تعیین‌شده هزینه شد.

سراب نشین خاطرنشان کرد: امسال در شش‌ماهه ابتدای سال میزان کل زکات جمع‌آوری‌شده در کشور حدود 410 میلیارد تومان بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 32 درصد رشد را نشان می‌دهد.

هادی رحیمی
ارسال نظرات