۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۲۳۰۲۱
جعفرپور در گفت وگو با رسا:

همایش اربعین نماد ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظالمان است

همایش اربعین نماد ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظالمان است
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اربعین را نماد قدرت اسلام و تشیع دانست و تأکید کرد که پیام اربعین این است که مسلمانان و شیعیان زیر بار ظلم و تجاوز نمی‌روند.
جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: همایش بین المللی اربعین یکی از نماد‌های قدرت‌نمایی جهان اسلام و جهان تشیع است.

وی ادامه داد: در کره زمین جمعیتی مانند همایش اربعین وجود ندارد که افراد برای یک هدف اعتقادی دور هم جمع شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد سیاسی راهپیمایی اربعین، ابراز داشت: تجمع مردم در اربعین حسینی به نوعی زنده نگه داشتن پیام ظلم ستیزی حضرت امام حسین (ع) است. پیام اربعین این است که مسلمانان و شیعیان زیر بار ظلم و تجاوز نمی‌روند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جهان امروز زور و سرنیزه بر بخشی از مردم حکومت می‌کند، به همین دلیل باید در همایش برزگ اربعین فریاد حق طلبی و مقابله با ظلم موجود در جهان را سر بدهیم.

جعفرپور گفت: واقعیت این است که اگر در برابر زورمندان سکوت و کرنش کنیم، وضعیت برای تمامی مردم جهان به ویژه مسلمانان بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه مهم روحانیت در مراسم عظیم اربعین بیان داشت: یک روحانی وظیفه دارد برای کاروان همراه خود، درس عاشورا و پیام اصلی گردهمایی اربعین که همان مقابله با ظلم است را تبیین کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: روحانیون باید همانند حضرت زینب (س) پیام اربعین را به گوش تمامی عاشقان امام حسین (ع) و افراد آزادی‌خواه جهان برسانند. /۸۵۶/
ارسال نظرات