۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۲۳۰۲۴
در نطق میان دستور وکلای ملت مطرح شد؛

دولت مشکلات مدیریتی را برگردن تحریم‌ها نیندازد

دولت مشکلات مدیریتی را برگردن تحریم‌ها نیندازد
نمایندگان ملت در بهارستان معتقدند که دولت نباید مشکلات مدیریتی کشور را بر گردن تحریم‌ها بیاندازد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه چهاردهم مهرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در نطق میان از دستور خود گفت: برخورد لازم می‌دانم در دومین سالگرد زلزله کرمانشاه از زحمات و تلاش‌های مسئولین نظام، روسای قوای سه گانه، مسئولین نظامی، مسئولین دولتی به ویژه دولتمردان و ریاست جمهوری که مصوبات خوبی را برای این حوزه داشته اند، تشکر کنم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد از سخاوت مردم عزیز ایران که با حمایت‌های خود به یاری مردم زلزله زده شتافتند، سپاسگزاری می‌کنم و دست تک تک مردم و خدمتگذاران را می‌بوسیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس بیان داشت: جا دارد هفته نیروی انتظامی را به ماموران جان برکف نیروی انتظامی تبریک بگویم و از همین تریبون از دولت، مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح درخواست می‌کنم نسبت به تامین حقوق کافی این عزیزان، نیرو‌های مسلح و امنیتی تدبیر لازم را بیندیشند تا بتوانیم در جهت رفاه و معیشت این عزیزان قدم برداریم.

این نماینده مجلس افزود: از ریاست قوه قضاییه، حضرت آیت الله رییسی به جهت اقدامات و تدابیر هوشمندانه و خوب مدیریتی ایشان و بازسازی روحیه مبارزه با فساد در این قوه تشکر ویژه دارم.

وی در ادامه نطق میان دستور خود تذکراتی خطاب به برخی وزرا داشت و گفت: با وجود برگزاری جلسات متعددی وزیر نیرو با مجمع نمایندگان استان تاکنون در حوزه مناطق مرزی و زلزله زده گفتار درمانی شده است، تمام این نشست‌ها با موضوعات آب، خصوصا طرح گرمسیری با میلیارد‌ها دلار و تومان از صندوق توسعه ملی بوده، اما خیلی از مناطق خوب و حاصلخیز در این طرح از قلم افتاده و با وجود تذکرات موثر کارشناسی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شاهد افتتاح نمادین طرح گرمسیری توسط رییس جمهور بوده ایم، گفت: آن زمان هم گفتم وزارت نیرو دنبال این بود که به شکلی خدمات دیگران را به نوعی به نام خود مصادره کند؛ به دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گفته ام که میلیارد‌ها تومان در شبکه‌های پایین دست و شبکه‌های فرعی زمین، توسط مردم و دولت سرمایه گذاری شده، اما به دلیل عدم تدبیر و ناتوانی مدیریت، عدم تخصیص آب و به جریان افتاد آب در زمین ها، همه در حال پوسیدگی و از بین رفتن است، اگر به این موضع رسیدگی نشود خسارت‌های غیرقابل جبران به مردم مرزنشین و دولت وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه آب روستایی مشکلاتی داریم با وجوداینکه بعد از زلزله خدمات خوبی برای تامین آب شرب شهری و روستایی انجام شد، اما به مرور زمان به جهت از بین رفتن زیرساخت‌ها مشکلات عدیده‌ای ایجاد شد که انتظار می‌رود مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

تجری درادامه نطق میان دستور خود در تذکری به وزارت بهداشت و درمان گفت: با وجود خدماتی که در زمان زلزله ارائه شد متاسفانه در بیمارستان گیلان غرب به دلیل سوء مدیریت شاهد از بین رفتن همشهریان هستیم که انتظار است وزیر و وزارتخانه بهداشت و درمان به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب، اظهار داشت: ضمن تشکر از وزیر نفت، برای موافقت با گاز کشی به مناطق زلزله زده، خواهان تسریع در این روند هستیم، با وجود عنایت وزیر شرکت گاز استان و شرکت ملی گاز اقدام جدی با به عمل نیاروده اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نزدیک به دومین سالگرد زلزله سرپل ذهاب هستیم ضمن تشکر از همه مسئولان لازم به تذکر است که اگر عنایت و توجه دولت مبنی بر امهال یکساله تسهیلات نباشد مردم دچار مشکل خواهند شد.

سوء مدیریت در کشور ناشی از تحریم‌ها نیست

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با تشکر از عزم و اراده ریاست قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: حرکت اخیر ایشان بارقه‌ای از امید را در دل مردم انقلابی کشور روشن ساخت و سفر اخیر ایشان به بندرعباس و صدور دستورات قاطع برای احقاق حقوق مردم جای سپاس و قدردانی دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه‌های آخر عمر این مجلس هستیم، عنوان کرد: کارنامه مجلس در دست مردم است و این ملت بهترین ارزیاب در عملکرد یکایک ما نمایندگان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به بهانه برجام سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تحمل کرده و به خاطر دلشاد نکردن دشمن، خم به ابرو نیاوردند، ابراز داشت: آیا سوءمدیریت در کشور را می‌توان ناشی از تحریم‌ها دانست؟ در این شرایط سخت مسئولان باید از تشریفات زائد و بی رویه خودداری می‌کردند و در این برهه از زمان تمام اقشار در جامعه دغدغه و مشکلاتی دارند و اگر به یک مورد آن اشاره شود، می‌توان به بازنشستگان اشاره کرد؛ کسانی که جوانی خود را پای خدمات ارزشمند برای نسل حاضر و آینده قرار دادند پس چرا دولت تاکنون اراده‌ای برای حل مشکلات این افراد در زمینه حقوق و مزایا و درمان از خود نشان نداده است.

مرادی در ادامه با تأکید بر اینکه ما نمایندگان مجلس باید صدای رسای این قشر زحمتکش باشیم، عنوان کرد: وقتی اقشار مختلف چنین وضعیت معیشتی را تحمل می‌کنند چه معنایی دارد که مناطق آزاد ما در آزار رساندن به مردم و ایجاد نارضایتی از یکدیگر سبقت بگیرند؛ در استان هرمزگان مصداق بارز اذیت کردن مردم را شاهد هستیم که دولت در انتصابات فامیل بازی می‌کند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: دادخواهی از مردم زجرکشیده برای دولت چه جایگاهی دارد. اینجانب افتخارم بر این است که طی این مدت در کنار مردم عزیزم ایستاده ام و با عهدی که با آن‌ها بسته ام، ثابت قدم هستم و امروز از اینکه لبخند در چهره‌های سوخته کارگران آلومینویم المهدی می‌بینم خرسندم و قلبم آرام از این است که صیادان در مقابل هجمه‌های بیرحمانه‌های کشتی‌های غول پیکر خارجی، حمایت نیرو‌هایی همچون سپاه پاسداران و دستگاه قضایی را در خود می‌بینند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دیگر برخی مدیران صنایع و پالایشگاه‌ها نمی‌توانند به راحتی گذشته و به طور بی رویه و فله ای، نیرو‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تأمین کنند، اظهار داشت: وقتی می‌بینم با کمک شورا‌ها و دهیاران توانسته ام پروژه‌هایی را در زمینه ورزشی، راه، مخابرات و طرح‌های هادی، نوسازی و تجهیز مدارس و آب و برق را سرعت بخشیم و موفق شده ایم سکونت در روستا‌ها را تثبیت کنیم.

مرادی اکنون مطمئن شده ام که مردم هرمزگان، مطالبه گر از گذشته شده اند و به فضل الهی در آینده نه چندان دور، به حقوق کامل خود در حوزه اشتغال، بهداشت و درمان، توسعه مدارس و احراز مدیریت‌ها در سطح ملی خواهند رسید و امروز آثار مطالبه گری در هرمزگان بیدار کاملا مشهود است.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه صداوسیما را به تصویرکشیدن بی عدالتی‌ها در کشور توصیه می‌کنم، خاطرنشان کرد: این رسانه باید نگاهی به درون خود داشته باشد و ببیند چگونه ۱۴ هزار کارمند حق الزحمه ای، صادقانه و دلسوزانه مشغول خدمت بوده و صبورانه در انتظار تبدیل وضعیت هستند و به ازای هر ۵۰ هزار تومان حق الزحمه، یک روز بیمه محاسبه می‌شود که به خاطر دستمزد پایین، حقوق یک روز آن‌ها به ۱۰ روز بیمه هم نمی‌رسد.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: به فکر راه‌های استان باشید و با تخصیص قیر از تعطیلی پروژه‌ها جلوگیری کنید همچنین وزارت بهداشت باید به داد بیمارستان هرمزگان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی این استان برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشکلات نیرو‌های حق التدریسی استان هرمزگان را حل کند که این نیرو‌ها سال‌ها است که منتظر چنین فرصتی بوده اند و همچنین توجه به معیشت معلمان و توسعه مدارس استان مورد تأکید است و همچنین به رییس جمهور اعلام می‌کنم به وعده‌های خود در سفر‌های استانی عمل کرده و تخم بی اعتمادی را در دل مردم نکارند.

ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث محاسبه غیردقیق قیمت خرید تضمینی گندم شده است

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از خدمات نیروی خدوم انتظامی و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: از این نیرو انتظار داریم با قربانیان جنایت‌های سازمان خصوصی سازی و مافیای پشت پرده آن با مدارا رفتار کند چرا که اگر کارگران هپکوی اراک روی ریل آهن سفره خود را پهن کرده و روی آن سنگ می‌گذارند و با آن می‌گریند و شریان شمال به جنوب را مسدود می‌کنند و دستور کنار زدن آن‌ها می‌آید، این مدارا مورد انتظار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروی انتظامی بداند این طغیان کارگران معلول جنایت دیگرانی است که امیدواریم با رسیدگی قاطع دستگاه قضایی، طومار جنایتکاران و تاراجگران اموال عمومی در هم پیچیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید امید به تحریم‌ها را از دستورکار خارج کند، عنوان کرد: همانطور که رهبری فرمودند که قدرت داخلی باید تحریم‌ها را بی اثر کند، روسیه و چین با مشکلات تحریم روبرو هستند، اما به قدرت داخلی خود تکیه کرده اند، اما متأسفانه جریان غربگرا کشور را به مدت ۶ سال معطل برجام کرد و به انتظار کرم غربی‌ها نشست و فرصت‌های بسیاری از دست رفت.

علیرضابیگی با بیان اینکه مشکل ما اروپا و غرب نیست، اظهار داشت: مشکل ما جریان داخلی است که تمام مشکلات کشور را به غرب گره زده است و ان شاءالله ملت ایران با رأی قاطع خود زمینه ظهور دولت جوان انقلابی را فراهم می‌کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی ضرورت واگذاری اقتصاد به مردم بیش از پیش احساس می‌شود، یادآور شد: حال که موضوع رانت‌های رنگارنگ و اختلاف طبقاتی ناشی از آن‌ها و فساد‌های مترتب بر آن از رهگذر محاکماتی که امروز از طریق دستگاه قضایی برگزار می‌شود، عیان شده است، بهترین زمان برای آغاز یک حرکت انقلابی برای واگذاری ثروت مردم به مردم است.

وی ادامه داد: از کسی پذیرفته نیست که بگوید مردم اقتصاد نمی‌دانند، بلکه مردم اقتصاد را بهتر از دولت و مجلس می‌شناسند و با آن صبح خود را شام کرده و ناملایمات اقتصادی را با پوست و گوشت خود حس می‌کنند و ارز ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری و به تاراج رفتن ۲۷ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا از مصادیق بارز ظلم فاحش است که امروز باید مسئولان بانک مرکزی در محاکم پاسخگو باشند البته مدعی اجرای دستور هستند و انگشت اتهام را به سمت رییس جمهور می‌برند.

علیرضابیگی در ادامه با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث محاسبه غیردقیق قیمت تضمینی گندم می‌شود، عنوان کرد: خرید تضمینی به فروش اجباری تبدیل شده در حالی که برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان بود که اگر مشتری پیدا نشد به دولت محصولات را بفروشند، اما دولت امروز با همین اشتباه فاحش در محاسبه قیمت، کشاورزان را وادار می‌کند گندم را به دولت بفروشند در حالی که خریداران در بازار داخلی و خارجی بهتر می‌خرد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم ادامه داد: کشاورزان هزینه‌های خود را بر اساس ارز بازار آزاد انجام می‌دهند، اما خرید تضمینی با قیمت غیرواقعی و رانتی ارز جهانگیری محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۸ برای تأمین کالا‌های اساسی مردم منظور شده است که دولت حاضر به ایجاد سامانه توزیع نیست. گرانی سرسام آور کالا‌های اساسی به مردم تحمیل شده و صف‌های طولانی ایجاد شد. این ۱۴ میلیارد دلار معادل ۱۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۵ برابر منابع هدفمندی یارانه‌ها است. یارانه‌هایی که هنوز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که می‌تواند به ۶ برابر افزایش یابد.

علیرضابیگی در ادامه با بیان اینکه آثار وحشتناک اقتصادی غیرواقعی خود را در قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل نشان می‌دهد، عنوان کرد: یک پنجم تولید سوخت ما قاچاق می‌شود و سوالی در این خصوص از وزیر پرسیدیم که به کمیسیون آمد، اما نتوانست توضیح قانع کننده دهد. مستندی در صداوسیما نشان می‌داد در ساحل خلیج فارس، سکو‌ها و مخازن عظیم و لوله‌های متعدد از زیر دریا گازوئیل را به وسط دریا انتقال می‌دهد و کشتی‌های خارجی مملو از گازوئیل ایرانی شده و می‌رود که قاچاق است چطور باور کنیم وزارت کشور هیچ اطلاعی ندارد و توضیحی هم نمی‌دهد. وزیر کشور البته ترجیح داد سوال به صحن ارجاع شود که گذشت زمان و پایان عمر مجلس دهم مانع از آشکار شدن عوامل این ظلم فاحش شود.

این نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: همین سیاست واگذاری ثروت به مردم باید در خصوصی سازی انجام شود. سهام عدالت برای کاهش فاصله طبقاتی بود. آیا می‌دانید افتضاح خصوصی سازی چه بر سر باور مردم آورده است؟ دولت مقید به این نباشد که اگر این کار را انجام دهد تقلید از احمدی نژاد خواهد بود. اکنون دولت روحانی فرصت بسیاری را از دست داده و خسارات زیادی به کشور وارده کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لغو طرح شبنم، عرضه کالای قاچاق را در بازار میسر کرد، عنوان کرد: عدم اهتمام به استقرار یارانه ها، بی توجهی به مسکن مهر، حذف کارت سوخت که صرفا برای اینکه ابداع آن از طریق احمدی نژاد بود از مصادیق ظلم در حق ملت ایران است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سه سال پیش ۵۰ نفر از مردم آذربایجان در ایام صفر عازم زیارت امام رئوف (ع) بودند، اما همه کاری برای لاپوپوشانی انجام شد و استیضاح انجام نشد در حالی که در موارد مشابه کمتر از ۶ ماه رسیدگی می‌شد. تصور نکنید با پایان مجلس همه چیز تمام می‌شود.

مجلس در امر مبارزه با فساد پیشتاز باشد

یوسف داودی نماینده مردم سراب در پارلمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: هفته نیروی انتظامی را به همه تلاش گران و مجاهدان سنگر امنیت تبریک عرض نموده و از تلاش‌های پلیس‌راه سراب در کاهش تلفات جاده‌ای تشکر می‌نمایم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، افزود: روز ۱۴ مهر ماه، روز ملی دامپزشکی را به تمامی رده‌های تحصیلی دامپزشکی، این سربازان بی ادعای خط مقدم سلامت و مبارزه با بیماری‌ها و به دامداران و دامپروران تبریک می‌گویم و در خواست حمایت‌های همه جانبه بهداشتی، درمانی و بیمه عمر و حوادث برای کشاورزان و دامداران عزیز و رنج کشیده و زحمتکش کشور را دارم و همچنین ۱۵ مهر ماه روز روستا و عشایر را تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه، اعتماد مردم به مسئولین جزو بزرگترین سرمایه‌های ملی کشور است و کاهش این اعتماد بزرگترین آسیب و تهدید ملی است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به آسیب شناسی و آسیب زدایی در سطح کلان ملی داریم، چه بسیار پداران و مادرانی که مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری عرق شرمندگی به پیشانی آن‌ها به خاطر بیکاری فرزندانشان جاری است و قصه ناتوانی پدران و مادران در سیر کردن شکم فرزندان چهره‌ها را پیر و شکسته نموده است.

داوودی در ادامه ضمن تشکر از قوه قضاییه بخاطر اقدامت مثبت در امر مبارزه با فساد، اذعان داشت: امید است این اقدامات محدود نبوده و مستمر باشد، سطحی نبوده و عمیق باشد، به قوه قضاییه محدود نباشد بلکه نظامند شده و هر سه قوه را شامل شود و مجلس قویاً در امر مبارزه با فساد پیشتاز باشد، پیشنهاد می‌شود برای تقویت اعتماد ملی، کلیه مبالغ ناشی از قطع یارانه‌های مربوط به افراد ثروتمند و غیرنیازمند، پول‌ها، سکه‌ها و طلا‌های ضبط شده از خلافکاران و دزدان بیت المال با قید مقدار و مبلغ و موارد هزینه به مردم اطلاع رسانی شود و با همکاری مجلس با دو قوه دیگر ساز و کاری تهیه شود که مبالغ غارت شده برگشتی به بیت المال و خزانه در ردیف‌های خاص و مشخص در اولویت مناطق محروم هزینه شده و دقیقا به مردم اطلاع رسانی گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: مردم توان پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند، ازسازمان امور مالیاتی می‌خواهم عدالت مالیاتی را رعایت نموده و از فشار و تحمیل مالیالت زیاد به مردم خودداری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: شفاف سازی وضعیت داوطلبین کنکور و پذیرفته شدن دانشگاه‌ها چه در مقطع کنکور سراسری و چه در مقطع ارشد و دکتری موضوع بسیار مهم و ضروری است تا از هرگونه تخلف در هر مرحله‌ای جلوگیری شود چرا که این سرنوشت جوانان و آینده کشور است. هشدار می‌دهم با سرنوشت جوانان بی‌گناه بازی نکنید.

وی، عنوان کرد: صد‌ها هزار کارگر فاقد قرار داد و یا با قرارداد‌های سفید امضا در کشور وجود دارد که نیازمند رسیدگی قاطع است تا مطالبات پرداخت نشده کارگران و زحمتکشان پرداخت گردد، ازطرفی بیمارستان‌های بدون پزشک و پزشکان بدون امکانات و بیماران سرگردان جز مهمترین مشکلات بخش سلامت است، ما با کمبود کادر درمانی اعم از پزشک پرستار، بهیار و بهورز، کادر اتاق عمل مواجه هستیم. ازسوی دیگر ما با کمبود زیر ساخت در شهر‌ها و روستا‌ها مواجه هستیم و مهمتر از آن با ضعف مدیریت عادلانه و بهینه امکانت موجود پزشکی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گستردگی ابتلای مردم کشورمان به بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون، بیمار‌های متابولیک، کبد چرب، سو تغذیه، دیابت و انواع سرطان‌ها باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد و اقدامات علمی و عملی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها به عنوان یک فرصت تاریخی برای قطع اتکا یا کاهش اتکا به درآمد‌های نفتی است، یارب نظر تو برنگردد برگشتن روزگار سهل است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محرومیت شهرستان سراب از وجود کارخانه‌جات بزرگ دولتی و واحد‌های تولیدی پایدار مشکل بیکاری، گفت: بیکاری بلای خانمان‌سوز خانه‌هایمان است و این امر ایجاب می‌کند دولتمردان با عزمی راسخ و جهادی در به بار نشستن پرورژه ملی تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب اقدام نماید، شاید این پرورژه عظیم برای عده‌ای دستاویزی برای نطق و سخنرانی است، اما برای مردم مظلوم تنها روزنه امیدی است که با هزار آرزو منتظر احداث آن هستند و این امر به حول قوه الهی تحقق خواهد یافت تا کشور از وابستگی به واردات آلومینا از کشور‌های خارج و خروج میلیون‌ها دلار عرض و چپاول غارتگران بیت المال رهایی یابد و برای هزار جوان بیکار شغل ایجاد شود. این مطالبه همه مردم آذربایجان است.

داوودی ادامه داد: تسریع در تسویه حساب طلب‌های جانبازان، دامداران و افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه خرید گندم و سیب زمینی با توجه به افزایش قیمت تمام شده آن‌ها در خواست جدی ما از دولت است، دولت موظف است طوری برنامه ریزی کند، که کشاورزان تولیدات خودرا به قیمت مناسب بفروشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، افزود: از وزارت راه وشهرسازی می‌خواهم به دنبال ساخت ۱۵ کیلومتر قطعه اول سراب، ساخت قطعه دوم راه آهن سراب به طول سی کیلومتر از سمت سراب را آغاز نموده و راه آهن را به شهر‌های نیر، سرعین، اردبیل و قفقاز متصل نماید، اسفالت و روکش راه‌های روستایی شهرستان سراب و آسفالت جاده سراب -میانه، سراب - مشکین شهر و اتمام ساخت بزرگراه سراب - بستان آباد و مسیر گشایی جاده مهربان - مشکین شهر از مطالبات بسیار جدی مردم است، از طرفی راه تعدادی زیادی از روستا‌های صعب العبور شهرستان سراب نیازمند رسیدگی فوری است. با توجه به سرد سیری بسیار شدید روستای سراب، شش روستای ما فاقد گاز است، درخواست دارم سریعا فرآیند گازرسانی انجام بگیرد. در پایان دست بر دعا برداریم و از خالق سبحان بخواهیم که خدایا عاقبتمان را محمود گردان.

مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی مسئولان و فساد اقتصادی است

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در خانه ملت در نطق میان دستور ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه که در مدت کوتاه باعث توسعه عدالت و مبارزه با تبعیض در جامعه شده است، گفت: اقدامات اخیر قوه قضاییه نشان داد که اگر عدالتی وجود داشته باشد، مردم به نظام و حاکمیت امیدوارتر خواهند شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خطاب به حجت السلام رییسی رییس قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه باید شهرستا‌ن‌ها و مناطق کوچک را نیز مورد توجه قرار دهد و مسئولانی را در این مناطق به امر قضا بگمارد که باندی‌نگر، بخشی‌نگر و سیاسی‌نگر نباشند.

وی افزود: در صورتی که سیستم قضایی کشور کارآمد، عادل، مستقل و دور از فساد باشد، کشور توسعه پیدا می‌کند و آرامش و عزت برای مردم تامین خواهد شد. امیدوارم به مردم استان خوزستان و شهرستان‌های آن نیز توجه شود و گروه‌هایی را برای بازرسی به این مناطق بفرستید.

خادمی ضمن تشکر از نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور که معادلات آمریکا را در خاورمیانه به هم زدند و موجب خفت آن‌ها شدند، ادامه داد: در صورتی که در بخش‌های دیگر اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی چنین عمل شود، فقر و بیکاری و فساد در کشور از بین خواهد رفت. متاسفانه در بخش سیاسی به درستی عمل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم‌گیران باید شاخص‌های کارآمدی، وطن پرستی و سلامت مالی را در نظر داشته باشند تا به موفقیت دست پیدا کنیم، همچنین باید روابط با کشور‌های همسایه و منطقه برقرار کنیم، زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات منطقه‌ای سود می‌برند. ایران سال‌ها برای کشور‌های همسایه پدری و برادری کرده، لذا آن‌ها باید برادری را پیشه خود قرار دهند، زیرا هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند امنیت منطقه را تضمین کند.

وی خطاب به رییس‌جمهور، یادآور شد: آقای روحانی در جلسه‌ای که با نخست وزیر انگلیس داشتید، وی گفت که به گلاسگو بیایید تا جلسه‌ای داشته باشیم. همان جایی که شما درس خوانده‌اید، اما در پاسخ به وی شما خندیدید. اگر به جای شما بودم از آن‌ها دعوت می‌کردم تا به خوزستان و مسجد سلیمان بیایند، جایی که نفت آن موجب توسعه اروپا شد. دعوت می‌کردم در بوشهر جلسه‌ای بگذاریم که رییس‌علی دلواری با شما جنگید.

خادمی تصریح کرد: نتیجه عملکرد همه دولتمردان گذشته جز فقر، بدبختی، بیکاری، فساد اقتصادی، از دست رفتن منابع زیرزمینی، کاهش ارزش پول ملی، ناامنی، رانت، به وجود آمدن دو طبقه ثروتمند و فقیر، به وجود آمدن قشری تازه به دوران رسیده و از بین رفتن اعتماد چیز دیگری نبوده است. چرا کشوری با ۸ درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را به چنین روزی انداخته‌اید؟

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس دهم، افزود: فقر، بیکاری و فساد بیداد می‌کند، مقام معظم رهبری سال‌های گذشته فرمودند که «فساد اقتصادی یک بیماری است، بیماری مُسری که اگر جلوی آن را نگیرید، گسترش پیدا می‌کند»، مسئولان ارشد کشور باید پاسخ دهند که به جز گرفتن اقامت برای فرزندان خود و ثروت‌های بادآورده چه کرده‌اند؟ چند مسئول دو پاسپورتی است؟ چند مسئول هر ساله برای تفریح و دیدار با خانواده به آمریکا می‌رود؟

وی معتقد است: سران نظام باید شفاف بگویید که آیا فرزندانتان هم اکنون در آمریکا، انگلیس و کانادا هستند؟ اگر نیستند چرا اعلام نمی‌کنید؟ آیا نگران دادن اطلاعات کشور به بیگانگان نیستید؟ چطور در این شرایط می‌خواهید با آمریکا و انگلیس مبارزه کنید؟

خادمی یادآور شد: اکثر مشکلات ما از آمریکای خبیث نیست. حضرت امام (ره) نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند». وای به حال مردمی که توسعه کشور را منوط به روی کار آمدن رییس جمهوری در کشور دیگر بدانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات کشور از خود ما، ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی، عدم جدی بودن در کار، نداشتن برنامه و عدم نظارت مجلس بر امور اجرایی است، ما باید به فکر فرزندان کشور باید باشیم. مسئولان باید لحظه‌ای درنگ کنند تا شناختی از خود، کشور و جهان اطراف پیدا کنند. /۸۵۶/
ارسال نظرات