۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۳۰۲۷
معاون تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

ایثار و اخلاص مردم عراق در پیاده روی اربعین بی نظیر است

ایثار و اخلاص مردم عراق در پیاده روی اربعین بی نظیر است
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد گفت: ایثار و اخلاص مردم عراق که با اصرار به دنبال خدمت رسانی هستند در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق که امروز در مرکز همایش های غدیر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد، به بیان 3 مولفه اصلی مردم و زائرین ایرانی و عراقی پرداخت و گفت: ایثار و اخلاص، صبر و حوصله و صعه صدر از جمله فضایل اخلاقی است که در پیاده روی اربعین به وضوح قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: ایثار و اخلاص مردم عراق که با اصرار و التماس به دنبال خدمت رسانی هستند در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به وجود مذاهب مختلف در کشور عراق، عنوان کرد: به علت ارتباطات وسیع بین مذاهب در عراق میزان سعه صدر و تحمل مردم عراق بالاتر است.

وی راهپیمایی اربعین را سبب ایجاد حب نسبت به امام معصوم دانست و افزود: حب الامام مقدمه حب به خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به اشاره به سازندگی اخلاقی و تمدنی زیارت اربعین، اظهار کرد: باید دولت تسهیلاتی را فراهم کند تا تمامی هموطنان حضور در زیارت اربعین را تجربه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور جوانان در زیارت اربعین را موجب تغییر نگرش و عملکرد آنها دانست و افزود: حضور گسترده جوانان در کمک رسانی به سیل زدگان در سیل اخیر از ثمرات حضور جوانان در این راهپیمایی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و آفلاین برای مبلغین راهپیمایی اربعین، ابراز کرد: اهتمام به نماز جماعت در طول مسیر راهپیمایی از جمله ثمرات حضور مبلغین بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تشکیل اندیشکده اربعین، گفت: پیام های قیام امام حسین(ع) که در سخنان ایشان و یاران شان پدیدار است شعارهای جهانی است که باید به عنوان شعارهای هرساله راهپیمایی اربعین مورد استفاده قرار گیرد./1350/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
احسنت
1
0