۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۳۰۳۳
معاون پژوهش مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه:

راهپیمایی اربعین یکی از وجوه قدرت ایران و عراق است

راهپیمایی اربعین یکی از وجوه قدرت ایران و عراق است
خطیب زاده اربعین را یکی از وجوه قدرت ایران و عراق دانست و افزود: باید با یک نگاه عمیق یک ارتباط دائمی و بلند مدت میان مردم ایران و عراق ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سلیم خطیب زاده معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین اللملی وزارت امور خارجه در نشست هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق که در مرکز همایش های غدیر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبیعی ترین رابط را با کشور عراق دارد، گفت: نبود و ایجاد چالش در رابطه بین دو کشور ایران و عراق که از سوی آمریکا دنبال می شود غیر طبیعی است.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، اربعین را یکی از وجوه قدرت ایران و عراق دانست و افزود: باید با یک نگاه عمیق یک ارتباط دائمی و بلند مدت میان مردم ایران و عراق ایجاد شود.

خطیب زاده افزود: مردمی ماندن اربعین یک نکته کلیدی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اربعین تبدیل به یک فرهنگ جهانی شود، اظهار کرد: هر فرهنگی برای جهانی شدن نیازمند محتوای قوی و عدم تهاجم به فرهنگ های دیگر است.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و اربعین برای آنها برای دشمنان کشنده است، گفت: اگر از ابزار های موجود به خوبی استفاده کنیم فرهنگ اربعین جهانی خواهد شد.

خطیب زاده با اشاره به اینکه سلطه فرهنگ واحد غربی بر جهان شکست خورده است، عنوان کرد: افول آمریکا و تغییر نظم بین الملل در شکست سلطه فرهنگی غرب موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از گسترش پدیده اربعین بسیاری از مجامع علمی دنیا به فرهنگ شیعی به عنوان خرده فرهنگ نگاه می کردند، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین قدرت فرهنگ شیعی را به دنیا نشان داد.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه افزود: راهپیمایی اربعین نشانگر این است که برای تشکیل تمدن اسلامی نباید به دور دست ها خیره شویم./1350/ج

ارسال نظرات