۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۳۰۳۷
مقام یمنی:

ادامه توقیف کشتی‌های سوخت به معنای قتل هزاران بیمار است

ادامه توقیف کشتی‌های سوخت به معنای قتل هزاران بیمار است
سخنگوی وزارت بهداشت یمن هشدار داد: در صورت ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، بخش خصوصی خدمات پزشکی با فاجعه روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن امروز (یکشنبه) اعلام کرد، در صورتی که ائتلاف متجاوز به ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن ادامه دهد ۹۰۳ مرکز پزشکی خصوصی با فاجعه بهداشتی روبرو خواهند شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، وی افزود: تعداد تأسیسات بهداشتی بخش خصوصی که از نبود مشتقات نفتی خسارت دیده‌اند ۱۸۳ بیمارستان، ۱۶۵ درمانگاه و ۵۵۵ مرکزی پزشکی است.

الحاضری تأکید کرد، در سایه ادامه حملات و محاصره یمن، بخش خصوصی در حال حاضر به ۶۰ درصد مردم خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

وی افزود، ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به معنا اعدام صدها هزار بیمار از زن، مرد و کودک است.

هفته گذشته، شرکت نفت یمن اعلام کرد که اقدام ائتلاف سعودی در ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده برای تامین سوخت حیاتی‌ترین تاسیسات یمن، این کشور در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

شرکت نفت یمن افزود، آخرین کشتی حامل سوخت دیزل که ائتلاف متجاوزان اجازه رسیدن آن به بندر الحدیده را داد مربوط به بیش از پنجاه روز پیش می‌شود.

در تیرماه، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن در دولت نجات ملی اعلام کرد، از سال ۲۰۱۵ و آغاز حملات ائتلاف سعودی سالانه ۴۰ هزار نفر در یمن به تومورهای سرطانی مبتلا می‌شوند.

 المتوکل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، هر سال ۲۰ هزار فرد مبتلا به تومورهای سرطانی به دلیل کمبود خدمات پزشکی و عدم معالجه در پی حملات ائتلاف و ادامه محاصره جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: فارس
ارسال نظرات