۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۰۴۰

برپایی دوره آموزش زبان اشاره به بانوان حافظ قرآن در کویت

برپایی دوره آموزش زبان اشاره به بانوان حافظ قرآن در کویت
دومین دوره آموزش اصول و مبانی زبان اشاره به بانوان حافظ قرآن(سطح دوم) به همت انجمن قرآنی «المنابر» کویت در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وبگاه روزنامه کویتی الرأی، این دوره آموزشی از ۹ مهرماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۳ مهر ادامه دارد.

این دوره آموزشی به منظور حمایت از افراد دارای نیازهای خاص (استثنایی) و توسط «مها عبدالعزیز الحمدان»، هماهنگ‌کننده پروژه «مواهب القلوب» كويت و همچنین کارشناس و مترجم زبان اشاره برگزار می‌شود.

محمد الشاطی، نائب رئیس شورای اداری انجمن قرآنی «المنابر» کویت، با بیان اینکه این انجمن همیشه در راه تربیت نیروی قرآنی در راستای خدمت به قرآن و نشر علوم آن فعالیت‌های بسزایی داشته است، افزود: این دوره برای پرورش زنان حافظ قرآن و داوطلبان قرآن‌آموز که قصد آموزش قرآن و اصول و آموزه‌های دین اسلام به افراد استثنایی و دارای نیازهای خاص دارند، اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: ۸ ماه پیش دوره نخست با هدف یادگیری سطح اول مبانی زبان اشاره با حضور ۱۲ شرکت‌کننده زن برگزار شد.

نائب رئیس شورای اداری انجمن، پیرامون چشم‌اندازهای این دوره گفت: هدف از برپایی این دوره، آموزش ضروریات دین و قرآن به زبان اشاره است. چشم‌انداز بنیادی این اقدمات در راستای انتشار زبان اشاره و و دستیابی ناشنوایان به حضور آسان و کامل در بین بقیه افراد جامعه در همه سنین و زمینه‌های زندگی است.

الشطی پیرامون محورهای اصلی دومین دوره گفت: نخست دروس سطح اول مرور می‌شود و در ادامه وضو و مبطلات آن، نماز، زکات، روزه، حج، اقامه حد شرعی و جنایات، دعا و ارکان ایمان، به زبان اشاره ارائه می‌شود.

مها الحمدان، بر اهمیت زبان اشاره برای برقراری ارتباط بین ناشنوایان و بقیه افراد جامعه تأکید کرد و گفت: این زبان به بیان نیازهای مختلف ناشنوایان کمک می‌کند.

این دوره‌ها به افراد استثنایی لال و ناشنوا در زمینه ‌رشد ذهنی، شفاهی و شناختی و زبان اشاره یاری می رساند. همچنین به کاهش فشارهای روانی ناشی از ناتوانی سخن و شنوایی تأثیر خواهد داشت. علاوه بر این در برطرف کردن ترس، افسردگی و نا امیدی و توسعه روابط اجتماعی، شناختی و فرهنگی این افراد نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

ارسال نظرات