۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۰۵۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

ضرورت درک عمیق سخنان اهل بیت

ضرورت درک عمیق سخنان اهل بیت
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بر ضرورت درک صحیح و عمیق روایات و سخنان اهل بیت(ع) تأکید کرد و دعوت به خویشتن و مرید پروری را شرک الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ظهر امروز در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما، روحانیان و عزاداران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، استاد تفسیر حوزه علمیه، به مقام والای معنوی و علمی پیامبران و ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم در دوران جاهلیت دارای علم و سواد بود و ایشان علم خویش را از خدا دریافت کرده و حضرت علی(ع) علم بی کران خویش را از ایشان دریافت کرده و امام حسن مجتبی(ع) نیز این علم را از امیرمؤمنان کسب نموده است، و اکنون این علم الهی نزد حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، بیان کرد: علم بیست و هشت حرف است و زمانی که حضرت ولی عصر ظهور کند، بیست و هفت آن آشکار می‌شود؛ بنابراین از زمان ظهور آدم تا زمان ظهور تنها حرف «الف» علم آشکار شده است و از حرف «ب» تا «یای» آن مخفی مانده است و دوازدهمین امام این علوم را آشکار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انبیای الهی و معصومان معارف الهی را در اختیار همه مردم قرار می‌دهند، گفت: افراد باید برای کسب معارف دینی به معصومان مراجعه داشته و کسب معارف والای الهی را از آنها درخواست کنند؛ زیرا که ائمه معصومان و انبیای الهی هیچ فردی را رد نکرده‌اند و همیشه درب خیر، برکت، احسان و فضل خویش را به روی تمام مردم گشوده‌اند.

استاد تفسیر حوزه علمیه بیان کرد: هر فردی به معصومان روی بیاورد و از آنها هدایت گری بخواهد، آن‌ها مردم را در مسیر صحیح زندگی راهنمایی می‌کنند؛ ولی اگر انسان‌ها از ائمه اطهار(ع) روی گردان شوند و به ائمه کفر و طاغوت روی بیاورند، درب رحمت الهی بر روی آنها بسته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: منافقان بعد از رحلت پیامبر، حکومت و امامت را از امام معصوم گرفتند و ایشان را در صف مأمومین گذاشتند و این حادثه سرآغاز فتنه خطرناکی در اسلام شد که تا کنون آثار سوء این نفاق ادامه دارد.

استاد تفسیر حوزه علمیه بر ضرورت درک صحیح و عمیق روایات و سخنان اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: بسیاری از ما روحانیان تنها به معنای لغات و الفاظ احادیث و سخنان پیامبر اهل بیت اکتفا کرده‌ایم و هنوز به عمق و مفاهیم والا و معنای گهربار سخنان ایشان دست نیافته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی فرموده‌اند که اگر مردم زیبایی و عمق گفتمان ما را درک کنند بدون شک از آن تبعیت و پیروی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف مهم روحانیت در تبلیغ اشاره کرد و گفت: هنرمندی مبلغان و منبریان این است که مردم را به سوی ائمه اطهار(ع)، انبیا و معارف والای الهی دعوت کنند؛ نه اینکه آنها را به سوی خویش دعوت کنند و مریدانی را به دور خویش جمع کنند و این گونه‌ها رفتارها و مرید پروری ها شرک الهی است.

استاد تفسیر حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) ابراز کرد: فردی چهل روز تمام ظاهر و باطن خویش را برای خداوند خالص کند و از هر امری که خدا نمی‌پسند، دوری کند و مخلص در درگاه الهی شود؛ در دل او چشمه‌های حکمت می‌جوشد و این حکمت‌ها بر زبان او جاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان سخنان خود با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دارای آثار عمیق علمی، فقهی و تفسیر بود، گفت: اینجانب چندین سال متوالی در محضر ایشان تلمذ کردم و من از این مرجع تقلید استفاده نوری و معنوی بردم، زمانی که با این مرجع تقلید تنها می‌شدم از من درخواست داشت که روضه سیدالشهدا را برای ایشان بازگو کنم./998/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
میثم صدیقیان
ارسال نظرات