۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۲۳۰۶۴

پایان طولانی‌‌ترین اعتصاب در اردن و بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس

پایان طولانی‌‌ترین اعتصاب در اردن و بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس
اعتصاب معلمان اردن پس از گذشت یک ماه، با تعهد دولت برای انجام اقداماتی در جهت بهبود معیشت معلمان، به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، شامگاه شنبه دولت اردن اعلام کرد که با سندیکای معلمان درباره مجموعه‌ای از اقدامات مربوط به بهبود معیشت معلمان و ارتقای سطح عملکرد آن‌ها و تضمین بازگشت دانش‌آموزان به مدارس، به توافق رسیده است.

طبق گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، «مبارک ابویامین» وزیر مشاور دولت در امور حقوقی نیز پس از توافق دولت با سندیکای معلمان در یک کنفرانس خبری گفت که درباره توقف اعتصاب و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس توافق شد.

«ناصر النواصره» رییس سندیکای معلمان اردن نیز این توافق را «توافق تاریخی» خواند و گفت که طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ اردن متوقف شد.

وی درباره محتوای این توافقنامه گفت: «معلمان بر اساس رتبه‌بندی کارانه دریافت خواهند کرد به این ترتیب که معلمان رتبه یک به نسبت ۳۵ درصد حقوق پایه، معلمان رتبه دوم ۴۰ درصد، رتبه سوم ۵۰ درصد، رتبه چهارم ۶۵ درصد و معلمان «لیدر» که یک رتبه جدید است ۷۵ درصد کارانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود که پرداخت این کارانه‌ها از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و علاوه بر آن توافقات دیگری درباره معیشت معلمان صورت گرفته است.

روز شنبه(دیروز) «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن همزمان با روز جهانی معلم از معلمان این کشور عذرخواهی کرد.

وی در پیامی خطاب به معلمان اعلام کرد: «دولت از هر گونه رخدادی که لطمه به کرامت معلمان بود، متأسف است و به تکمیل تحقیقات پایبند است و ما منتظر نتایج گزارش مرکز ملی حقوق بشر در این باره جهت اتخاذ تصمیمات مناسب هستیم.»

منبع: فارس
ارسال نظرات