۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۲۳۰۶۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی امسال نماد قدرت مقاومت و انقلاب اسلامی خواهد بود

اربعین حسینی امسال نماد قدرت مقاومت و انقلاب اسلامی خواهد بود
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به شکست فتنه اخیر دشمن در عراق، گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی امسال نماد یک حماسه بزرگ و میعادگاه قدرت مقاومت و انقلاب اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تلاش دشمن در جهت ایجاد ناآرامی در عراق در آستانه اربعین حسینی گفت: دشمن می‌کوشد تا با این گونه اقدامات جبهه مقاومت را در منطقه زمین گیر کند.
 
وی با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی، وهابیت سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است، افزود: ایجاد ناآرامی در عراق طرحی از پیش تعیین شده از سوی مثلت فتنه در منطقه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کسانی که دستانشان به خون هزاران انسان بیگناه آغشته است نمی‌توانند با طراحی جدید خود از عظمت اربعین حسینی بکاهند، بیان داشت: امروز اربعین حسینی به نمایش عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام بابائیان با بیان این که قدرت‌های مادی از درک حقیقت اربعین حسینی عاجز هستند، خاطرنشان کرد: امروز ارزش‌های عاشورایی در همه دنیا فراگیر شده و تنها مختص یک کشور و یک ملت نیست و نمونه عینی این حقیقت را می‌توان در راهپیمایی اربعین حسینی مشاهده است.
 
وی با اشاره به این که حضور میلیون‌ها انسان عاشق از ملیت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: در حالی این فرهنگ ناب در همه دنیا گسترش یافته که دشمن در طول تاریخ همه توان و تلاش خود را برای جلوگیری از بیان حقایق عاشورایی به کار گرفته بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دنیا مبهوت عظمت اربعین حسینی است، بیان داشت: قدرت‌های جهانی هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا مانع حضور میلیون‌ها انسان در این جنبش مردمی شوند، اما شکست خوردند.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که وهابیت در طی سال‌های اخیر با خباثت و دشمنی دیرینه خود با اهل بیت (ع) تلاش کرد عشق و دوستی مردم با اهل بیت (ع) را با ناامن کردن کشور‌های اسلامی کمرنگ کند، افزود: امروز می‌بینیم که میلیون‌ها انسان عاشق برای زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) هیچ مرزی نمی‌شناسند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به تبلیغات وسیع رسانه‌ای و بزرگنمایی در ناامن و ناآرام جلوه دادن عراق از سوی رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: دشمنان در آستانه اربعین حسینی با عنوان مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم عراق، به دنبال اختلاف‌افکنی و جنگ داخلی در عراق هستند تا با سوءاستفاده از مطالبات مردمی به شکلی قهرآمیز جریان مطالبات مردمی را به مقابله با دولت عراق تبدیل کنند.
 
وی با بیان این که پشت صحنه حوادث اخیر در عراق و مطالبات صنفی آن‌ها از سوی استکبار و دشمنان شکست خورده اسلام مدیریت می‌شود، ادامه داد: دشمن پس از شکست‌های مکرر به فکر توطئه‌ای جدید و به دنبال تفرقه‌افکنی بین ملت عراق و ایران افتاده که به طور حتم راه به جایی نخواهند برد و پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی امسال نماد یک حماسه بزرگ و میعادگاه قدرت مقاومت و انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات