۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۳۰۷۶
سفیر سابق ایران در اردن:

راهپیمایی اربعین ظرفیت بالایی برای تمدن سازی دارد

راهپیمایی اربعین ظرفیت بالایی برای تمدن سازی دارد
فردوسی پور گفت: اربعین از ظرفیت بالایی برای تمدن سازی برخوردار است و رهبر انقلاب نیز در گام دوم انقلاب تاکید فروانی بر تشکیل تمدن اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مجتبی فردوسی پور سفیر سابق ایران در اردن در نشست هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق که در مرکز همایش های غدیر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه بین ملت های ایران و عراق پیوند عمیق دیرینه ای وجود دارد، گفت: اربعین از ظرفیت بالایی برای تمدن سازی برخوردار است و رهبر انقلاب نیز در گام دوم انقلاب تاکید فراوانی بر تشکیل تمدن اسلامی دارند.

فردوسی پور با اشاره به اینکه رسالت پیامبر اکرم(ص) علت بوجود آمدن دین اسلام است، عنوان کرد: علت مبقیه دین اسلام نیز قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) خمیر مایه تمدن اسلامی را تشکیل می دهد که این مسئله در اربعین ظهور و بروز بیشتری پیدا می کند.

فردوسی پور با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مرزهای میان ایران و عراق را از میان برداشته است، عنوان کرد: باید با کارهای عمیق پژوهشی ظرفیت فراوان اربعین ماندگار شود.

دکتر احمد احمدی تحلیلگر مسائل سیاسی عراق نیز اربعین را حلقه وصل انقلاب نبوی به انقلاب مهدوی دانست و افزود: ایران و عراق باید راه رسیدن به تمدن اسلامی را به عنوان یک الگوی دست یافتنی به جهانیان نشان دهند.

وی با بیان اینکه با ریل گذاری غربی امکان تحقق تمدن اسلامی وجود ندارد، گفت: ریل گذاری تمدن اسلامی باید براساس مودت، محبت، اخوت و تعاون اسلامی باشد.

احمدی با اشاره به اینکه فلسفه اقامه اربعین باید به صورت حکیمانه معرفی شود، اظهار داشت: باید از منظر جهانی و مذهبی به اربعین نگاه کرد چرا که امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است.

دکتر علی العبودی تحلیگر مسائل سیاسی عراق نیز زیارت اربعین تاثیر مثبتی در روابط بین ایران و عراق دارد، گفت: راهپیمایی اربعین مانند خاری در چشمان دشمن است.

العبودی افزود: دشمن تلاش می کند از اهمیت زیارت اربعین بکاهد و تظاهرات روز های گذشته در عراق نیز در همین راستا و برای تخریب راهپیمایی اربعین صورت گرفته است./1350//202/ج

ارسال نظرات