۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۰۸۶
هانی زاده مطرح کرد؛

آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا، پیروزی دیپلماتیک ایران

آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا، پیروزی دیپلماتیک ایران
هانی زاده با اشاره به آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا، گفت: چنین اقدامی یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای ایران در عرصه‌های بین الملل تلقی می‌شود.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا نتیجه رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک وزارت خارجه است، اظهار داشت: استرالیا به ناچار به خواسته‌های ایران تن داد و دانشجوی ایرانی را آزاد کرد؛ چنین اقدامی یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای ایران در عرصه‌های بین الملل تلقی می‌شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه جایگاه ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار کاملا در عرصه بین الملل مشخص شده است، عنوان داشت: دیدار‌های رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به همراه رایزنی وزارت خارجه و استرالیا در آزادی دانشجوی ایرانی مثمرثمر بود.

هانی زاده با اشاره به اینکه انگلیس نقش مهمی در حاکمیت استرالیا دارد، گفت: به تبع جمهوری اسلامی نیز دو شهروند استرالیایی را آزاد کرد، این آزادی و تبادل زندانی‌ها یک گشایش سیاسی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی وارد فضای کاملا متفاوتی شده است، خاطرنشان کرد: پس از جریانات اخیر منطقه و سرنگونی پهپاد آمریکایی، ایران به یک جایگاه ژئوپلیتیکی و سیاسی مهمی در عرصه بین المللی دست پیدا کرده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: به جهانیان ثابت شده که ایران یک قدرت تأثیرگذاری است که تحت هیچ شرایطی زیر بار فشار بین المللی و آمریکا نخواهد رفت. /۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات