۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۰۸۹
امام جمعه پلدختر:

اربعین حسینی، ظرفیتی عظیم برای انجام امور فرهنگی است

اربعین حسینی، ظرفیتی عظیم برای انجام امور فرهنگی است
امام جمعه پلدختر به حضور میلیونی مسلمانان جهان در مراسم باشکوه اربعین اشاره کرد و گفت: این حضور ظرفیتی بزرگ برای انجام امور فرهنگی بوده که باید از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه پلدختر، عصر امروز در جلسه ستاد اربعین این شهرستان گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی نماد وحدت و انسجام شیعیان جهان اسلام است.

وی با اشاره به ناکامی دسیسه های دشمنان در راهپیمایی اربعین افزود: با وجود دسیسه های دشمن و ایجاد ناآرامی در کشور عراق، شاهد حضور گسترده عاشقان اهل بیت(ع) برای شرکت در مراسم اربعین حسینی هستیم.

امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: وحدت و حضور باشکوه مسلمانان در راهپیمایی باشکوه اربعین که هر سال نسبت به سال های گذشته بیشتر می شود، سبب ترس و وحشت دشمنان شده است.

وی از حماسه اربعین ظرفیتی عظیم برای انجام امور فرهنگی یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های مختلف باید در این راستا گام برداشت.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در راستای احیا و ترویج ارزش‌های دینی باید از ظرفیت رزمایش پیاده روی اربعین که حرکتی جهانی و بین‌المللی است، بهره مند شد.

وی با اشاره به میزبانی موکب های پلدختر از زائران اربعین تصریح کرد: حوادث سیل اخیر نباید سبب کاهش انگیزه در این زمینه شود و باید تدابیر لازم در برپایی موکب و پذیرایی زائران صورت گیرد./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات