۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۳۱۰۱
مدیر جامعة المصطفی خراسان:

مولفه های تمدن اسلامی در اربعین متبلور است

مولفه های تمدن اسلامی در اربعین متبلور است
حجت الاسلام صالح گفت: حضور اجتماعی جهان اسلام و معنویت و عبودیت از مولفه های تمدن نوین اسلامی است که در اربعین متبلور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صالح، مدیر جامعة المصطفی خراسان امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ملل در اربعین در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: اربعین نمایش ظرفیت عظیم پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام صالح اظهار کرد: حرکت اربعین از منظر سیاسی و اجتماعی حرکت بزرگی است که زائران حسینی مانند قطره هایی به هم می‌پیوندند و مستحکم در راه ولایت حرکت می کنند.

مدیر جامعة المصطفی خراسان اربعین را با توجه به سخن رهبری زمینه ساز تمدن اسلامی بیان و ابراز کرد: اربعین از منظر سیاسی و‌ بعد اجتماعی جهان اسلام از مولفه های زمینه ساز تمدن اسلامی است که جمعیت بیست میلیونی از زنان و مردان در برابر جریان دین ستیز و شیعه ستیز ایجاد می شود.

وی نیروی انسانی مومن، متعهد و با بصیرت را از مهمترین زیر ساخت ها برای تمدن اسلامی دانست و بیان داشت: هر یک از افراد در این پیاده روی یک ‌ریشه و عنصر تاثیر گذار در این حرکت بزرگ است.

حجت الاسلام صالح معنویت را از دیگر مولفه های تمدن ساز اربعین بیان و اظهار کرد: نگاه توحیدی از مولفه مهم تمدن نوین اسلامی است که حضرت سیدالشهدا(ع) با تمکین از خواست خدا و هجرت اولین گام در جهت ایجاد تمدن اسلامی را برداشت و زائران حسینی نیز با پیروی از این مرد توحیدی که تا پای جان ایستاد، در حرکت معنوی اربعین شرکت می کنند.

مدیر جامعة المصطفی خراسان امام حسین(ع) را پایه گذار تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: عواطف انسانی از دیگر مولفه های تمدن ساز اسلامی است که این عاطفه در لشکر امام حسین(ع) موج می زند، این خانواده اهل انتقام نیست و چگونه حر را که در صف دشمن بود، بخشید.

وی با بیان این که بعد عبودیت و عبادت خداوند مولفه دیگر تمدن نوین اسلامی است که در اربعین متبلور است، اظهار کرد: عبادت و کرنش حضرت در برابر خداوند از ویژگی های سیدالشهدا(ع) بود و شما زائران حسینی در هر جا فرصتی کردید به یاد سیدالشهدا و حضرت زینب نماز بخوانید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات