۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۳۱۰۲
آیت الله ری شهری:

حکومت حاکمان غربی برمدار کسب رضایت ثروتمندان و نفوذیان استوار است

حکومت حاکمان غربی برمدار کسب رضایت ثروتمندان و نفوذیان استوار است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه حاکمان غربی با بی توجهی به رضایت توده مردم تنها به رضایت ثروتمندان و نفوذیان توجه می کنند، گفت: روش حاکمیت مستکبران خلاف سیره علوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار جمعی از اعضای پلیس پیشگیری تهران بزرگ، سرکلانتر و مسؤولان پایگاه نهم انتظامی که در همین آستان مقدس صورت گرفت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نیروی انتظامی در سال های اخیر با ایجاد امنیت در جامعه آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان آورده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان در فعالیت های فردی و اجتماعی نباید از مدار اخلاق خارج شود، ادامه داد: اقامه حق یکی از اقدامات خوب نیروی انتظامی به شمار می رود، نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند نظام باید در کنار نظام و رهبری برای اقامه حق همکاری داشته باشد چرا که با اقامه حق و عدل است که حکومت اسلامی تشکیل می شود.

آیت الله ری شهری خیرخواهی دیگران را حق خداوند بر بندگان دانست و ابراز کرد: انسان ها باید خیرخواه یکدیگر باشند و در اقامه حق با هم مشارکت و همکاری کنند؛ در اقامه حق رعایت حقوق شهروندانی که با نیروی انتظامی مواجه می شوند لازم و ضروری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جامعه اسلامی نه تنها مردم بلکه متهمان و مجرمان نیز حقوقی دارند که باید رعایت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه در اقامه عدل باید رضایت عامه مردم نیز مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: با درنظر گرفتن حق و عدل به گونه ای رفتار کن که اکثر مردم از حکومت تو راضی باشند.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه حاکمان مستکبر به جای رضایت توده مردم به دنبال کسب رضایت گروه خاصی از مردم هستند، گفت: اینکه در یک حکومت تنها رضایت عده ای قلیل مثلا ثروتمندان و صاحب نفوذان در نظر گرفته شود خلاف سیره حکومت علوی است.

وی مهربانی با شهروندان را از دیگر بایسته های اخلاقی برشمرد و اظهار داشت: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: با مردم به مهربانی و به دور از زورگویی صحبت کن زیرا آنان خواهر و برادر دینی یا انسانی تو هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفق و مدارا را یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی شایسته بیان کرد و ادامه داد: رفتار انسان با مردم باید در نهایت مهربانی و مدارا باشد. همچنین خودداری از عصبانیت از دیگر ویژگی های اخلاق شایسته به شمار می رود؛ عصبانیت از دسیسه های ابلیس برای منحرف کردن انسان از مسیر حق و عدالت است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات