۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۳۱۰۳
رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری منطقه ۲۰ تهران خبرداد؛

آمادگی شهرری برای میزبانی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

آمادگی شهرری برای میزبانی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی
افشار از آمادگی شهرری برای میزبانی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار زائر در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد افشار رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری منطقه 20 تهران، امروز در نشست خبری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین که در سالن جلسات همین اداره برگزار شد، گفت: شهرداری منطقه 20 در اربعین حسینی میزبان خیل عظیمی از جاماندگان زیارت کربلای معلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین تمهیدات ویژه ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی خاصی برای شهروندان تدارک دیده است، ادامه داد: همزمان با برگزاری پیاده روی جاماندگان حسینی شهرداری منطقه 20 تهران با تبلیغات محیطی، آماده سازی امکانات رفاهی و تمهیدات امنیتی در مسیر راهپیمائی از زائران حسینی استقبال خواهد کرد.

افشار ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در مسیرهای راهپیمایی می توان به برپایی ایستگاه های صلواتی، ارائه خدمات فرهنگی، استقرار 500 دستگاه اتوبوس، برپایی جایگاه استراحت زائران، سرویس های بهداشتی پرتال و دستگاه های مه پاش اشاره کرد.

رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری منطقه 20 تهران کاهش فاصله زمان قطارها از سوی شرکت بهره برداری مترو را از دیگر خدمات ویژه به زائران حسینی برشمرد و گفت: به سبب محدودیت های ترافیکی 50 دستگاه ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و از میدان نماز تا پایانه مترو به صورت رایگان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین نصب پرچم های سیاه، پوشش تلوزیونهای شهری با پیام های اربعین، بنرهای اطلاع رسانی و طرح های فرهنگی در مسیر راهپیمایی، رفع موانع فیزیکی و غیره از جمله اقدامات شهرداری منطقه 20 برای برگزاری پیاده روی جاماندگان حسینی به شمار می رود.

افشار در پایان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از دو میلیون زائر در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: زائران با نصب اپلیکیشن جاماندگان حسینی می توانند از امکانات آن که شامل مکان یابی و شناسائی نزدیک ترین مکان خدمات رسانی، ردیابی گمشدگان، تعیین مسیرهای اتوبوسرانی و مترو و غیره می شود استفاده کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات