۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۲۳۱۰۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

غربزدگان انگل جامعه هستند

غربزدگان انگل جامعه هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام راحل غربزدگان را انگلان جامعه می دانستند، گفت: مسؤولان مقدار لبخند خودشان را با انگلیس خبیث مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در دانشگاه تهران، گفت: تنها انسان احمق از خودش راضی است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی توجیه گر است، ادامه داد: انسان خطاکار خطا و اشتباه خود را توجیه می کند و تنها انسان متقی است که از خطای خود به درگاه الهی توبه کرده و از توجیه آن اجتناب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اخلاق نباید ابزاری برای مکر نفس باشد، ابراز کرد: نقل شده روزی چند کودک مرغی را گرفته و زنده زنده پرهای آن حیوان زبان بسته را در مقابل دیدگان بی توجه یک مرد نمازگزار از بدن جدا می کردند تا اینکه آن مرغ هلاک شد خداوند متعال با مشاهده این بی توجهی به زمین فرمان داد تا آن مرد نماز گزار را ببلعد امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: آن مرد هنوز که هنوز است در جهنم عذاب می شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: حال امروز بعضی از سیاست مداران رذل با مشاهده کشتار انسانها حاضر نیستند ادبیات خودشان را کمی تغییر و قبح این جنایات را بیان کنند، حتی حاضر نیستند این کشتار را جنایت بنامند و قاتلان این کشتار را جنایتکار خطاب کنند، تازه همین افراد وجهه اخلاقی پیدا می کنند! آیا این اخلاق است؟

وی ادامه داد: امروز مردم مظلوم کشمیر زیر دست ظالمان شکنجه می شوند و نوامیسشان مورد تعرض قرار می گیرند و صدای مظلومیت آنان را کسی نمی شنود؛ در پیاده روی اربعین حسینی اگر کسی می تواند پرچم کشمیر را به اهتزاز درآورد از این کار غفلت نکند حتی لازم است هر زائر اربعین یک پرچم کشمیر به دست بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه فریب های نفس عجیب است، اظهار داشت: دین با کلمه تقوا آمده تا مانع این فریب ها شود، مقصود از تقوا عمل با اخلاص است؛ براساس آیات الهی تنها انسان های متقی عاقبت بخیر می شوند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه افراد بسیاری در پیمانی که با خداوند بستند صادق نیستند، ابراز کرد: امام راحل انسانی عارف و مودب بودند ایشان انسانی دیندار بودند و درد دین داشتند. امام راحل هرگز پشت حجاب ادب، اخلاق، معنویت و حتی ولایتمداری دروغین متوقف نشدند و با کلام خود ولایتمداران دروغین را رسوا می کردند.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس امام راحل می فرمایند: امروز عده ای با ژست مقدس مآبی چنان تیشه به ریشه نظام و انقلاب می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند، خطر تحجر گرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست، طلاب عزیز لحظه ای از این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند اینان مروج اسلام آمریکایی هستند و دشمن رسول الله، آیا در مقابل این افعی ها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؛ امام راحل در یک پاراگراف از کلمات افعی، احمق و مقدس نما استفاده کردند آیا این نشان از بی ادبی است؟!

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: همچنین می فرمایند: دیروز مقدس نماهای بیشعور می گفتند دین از سیاست جدا است و مبارزه با شاه حرام است امروز می گویند مسؤولان نظام کمونیست شدند، تا دیروز مشروب فرشی، فحشا و فساد، فسق و فجور حاکمان را برای ظهور امام زمان(عج) راهگشا می دانستند امروز از اینکه در گوشه ای خلاف شرعی که خواست مسؤولان نیست رخ دهد فریاد وا اسلاما سر می دهند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: در جای دیگر می فرمایند: ولایتمدارانی که در سکوت دیروز آبروی اسلام و مسلمانان را ریختند و در عمل پشت پیامبرخدا(ص) و ائمه اطهار(ع) شکستند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت می دانند و حسرت شاه را می خورند؛ چرا امام راحل در عرصه سیاست از الفاظی مانند بی شعور و یا احمق استفاده می کنند؟ جواب این است که آنان واقعا بی شعور بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل از غربزدگان با تغبیر انگل یاد می کنند، ابراز کرد: سیاست را باید از امام راحل یاد گرفت ایشان اخلاق و سیاست، هر دو را با هم داشتند. سکوت در بیان حقایق دین، بدعت در دین است. خباثت انگلیس انکار ناپذیر است و مسؤولان باید لبخند خودشان را با انگلیس خبیث مشخص کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
حاجی عاشقتم
انگل را باید با چی نابود کرد
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
بارک الله به این سعی و تلاش
3
0