۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۲۳۱۱۱
حجت الاسلام فاضل تأکید کرد؛

ضرورت تقویت نگاه علمی و پژوهشی حوزه به بیانیه گام دوم

ضرورت تقویت نگاه علمی و پژوهشی حوزه به بیانیه گام دوم
حجت الاسلام فاضل بر ضرورت تشکیل مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی در مدارس علمیه به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به رسالت مهم حوزه‌های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تبیین صحیح این بیانیه مهم می‌تواند در تحقق عملی آن بسیار اثرگذار باشد.
 
وی با تأکید بر این که حوزه در تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید جدی‌تر ورود پیدا کند، افزود: سطوح مختلف حوزه باید نسبت به تحقق این بیانیه مهم دغدغه داشته باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب، پویایی و بالندگی ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف در پی خواهد داشت، بیان داشت: حوزه به عنوان مهم‌ترین پایگاه تبیین و نشر علم دین در جامعه اسلامی، نقش پیشگامی را در این بخش بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام فاضل از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند بسیار مهم در کشورمان یاد کرد و با بیان این که دیگر وقت آن رسیده از شعار دادن پیرامون این بیانیه مهم بگذریم، خاطرنشان کرد: انتظار از حوزه و روحانیت در تبیین صحیح این بیانیه مهم بیشتر از سایر نهاد‌ها و جریان‌ها است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که هر بندی از بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند محور اصلی یک نشست علمی و تخصصی باشد، بیان داشت: باید این سند مهم کشور که با نگاه جامع و واقع بینانه مقام معظم رهبری به رشته تحریر در آمده از سوی حوزویان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی در مدارس علمیه به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: باید هر بند از این بیانیه مهم از سوی متخصصان حوزوی مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار گیرد تا راهکار‌های عملی لازم به منظور تحقق آن به مسؤولان و سایر نهاد‌ها پیشنهاد و ارائه شود.
 
وی، مراکز آموزشی به ویژه حوزه‌های علمیه را بهترین مکان جهت تبیین و بررسی مناسب بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: حوزویان با نگاه دغدغه‌مند خود نسبت به مسائل مختلف کشور می‌توانند در جهت تبیین این بیانیه مهم گام بردارند.
 
حجت الاسلام فاضل، بیانیه گام دوم انقلاب را سندی راهبردی در جهت پیشرفت همه جانبه کشور در دهه آتی دانست و بیان داشت: امروز کشور برای برون رفت از مشکلات و قرار گرفتن در مسیر رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف نیازمند عمل به رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات