۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۲۳۱۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی روحانیان باید موج‌شکن باشد

فعالیت تبلیغی روحانیان باید موج‌شکن باشد
امام جمعه بجنورد گفت: فعالیت تبلیغی و تبیینی ما روحانیان باید از یک‌جهت موج‌آفرین مثبت باشد و از سوی دیگر موج‌شکن بوده و موج‌های منفی را بشکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با ائمه جمعه، با اشاره به رسالت خطیر حوزویان، اظهار کرد: جوهره کار ما منبری‌ها و روحانیان تبلیغ است؛ اما این تبلیغ باید بر روی ریل خود قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ ما باید تبیینی باشد نه توصیفی، اضافه کرد: باید جوانب یک موضوع را به‌درستی برای مخاطبان تبیین کنیم تا به تعبیر مقام معظم رهبری تبلیغ ما قواره داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آیه «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا»، افزود: خداوند در این آیه تأکید می‌کند این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه این آیه قواره تبلیغ را بیان می‌کند، خطاب به روحانیان، تصریح کرد: در اظهار مواضع اسلام ناب خشیت نداشته باشید و از کسی نهراسید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه تبلیغ ما باید موج‌شکن باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی و تبیینی ما باید از یک‌جهت موج‌آفرین مثبت باشد و از سوی دیگر موج‌شکن بوده و موج‌های منفی را بشکند.

وی خطاب به حوزویان، افزود: قلب فتنه‌ها را بشکنید، شما باید امواج فتنه را با کشتی نجات اهل‌بیت و ولایت بشکنید؛ زیرا ما با ولایت می‌توانیم موج‌های منفی را شکسته و موج مثبت ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ائمه جمعه باید موج‌های منفی و جنگ‌های روانی را شکسته و موج‌های مثبت را تولید و توزیع کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: در شرایطی که امروز ابرهه‌ها به ما حمله می‌کنند باید ابراهیم وار وارد عرصه شده و مقابله کنیم تا ابرهه‌ها را صحنه ‌ام القرای جهان اسلام دور کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از فرمایشات رهبری سوژه سخن گرفته و این رهنمودها را محور گفتمان سازی قرار دهیم، گفت: باید جغرافیای مقاومت برای مردم تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان‌گونه که درزمینهٔ دفاع از حرم گفتمان سازی کردیم و الآن مردم مدافعان حرم را به‌عنوان یک جبهه می‌شناسند باید در سایر موارد و عرصه‌ها هم گفتمان سازی کنیم تا رهنمودها و فرمایشات رهبری به فرهنگ عمومی جامعه بدل شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات