۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۳۱۴۵
مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد؛

ضرورت ورود طلاب به مباحث علمی قضا

ضرورت ورود طلاب به مباحث علمی قضا
آیت الله اعرافی با بیان این که در حوزه درس های خارج فراوانی در زمینه قضا وجود دارد گفت: در زمینه پایان نامه مربوط به مباحث قضا و رشته های مربوطه کار زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری استان قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت دستگاه قضا و دادگستری در ایجاد عدالت و حل دعاوی در جامعه گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که دادگستری قم باید مدنظر داشته باشد داشتن یک نگاه راهبردی و برنامه جامع برای آینده است، چرا که روزمرگی ما را از برنامه جامع راهبردی دور می سازد و باید برای این امر مهم برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.

وی افزود: داشتن نگاه فنی و کارشناسانه و علمی به مسائل از دیگر نکاتی است که باید در دادگستری و دادستانی قم مد نظر گیرد؛ چرا که با تدابیری می شود جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را گرفت.

مدیر حوزه های علمیه توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس را یکی دیگر از اولویت های دادگستری و دادستانی قم دانست و تاکید کرد: بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

امام جمعه قم تعامل با سایر دستگاه های کشور را اولویت بعدی دادگستری قم دانست و گفت: تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها و سایر ارگان های کشور و استان بسیار مهم است و کمک زیادی به این نهاد می کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به وجود درس های خارج متعدد در حوزه در مورد قضا و فعالیت های علمی صورت گرفته در این عرصه تاکید کرد: از منظر حوزوی امروزه دروس خارج خوبی در مورد امر قضا وجود دارد؛ اما هنوز هم از حیث پایان نامه و رشته و درس خارج جای کار زیادی وجود دارد که شایسته است طلاب فاضل و توانمند در این عرصه مهم وارد شوند و حوزه نیز آمادگی دارد از ابعاد گوناگون به کمک دادگستری قم بیاید.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری قم گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز ارائه داد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات