۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۲۳۱۵۶
وزیر نیرو در بیرجند:

۱۳۳۹ روستای کشور تا پایان سال به شبکه آبرسانی متصل می‌شود

۱۳۳۹ روستای کشور تا پایان سال به شبکه آبرسانی متصل می‌شود
وزیر نیرو از اتصال یک هزار و ۳۳۹ روستای کشور تا پایان امسال به شبکه آبرسانی خبر داد و گفت: همچنین ۲۲۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب از محمدشهر به بیرجند اظهار داشت: طرح سازگاری با کم آبی در کشور تصویب شده و این طرح برای اولین بار در خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر نیز یک هزا و 360 طرح در خراسان جنوبی در حال اجرا بوده که 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 6 میلیون و 845 هزار نفر از روستاییان کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وزیر نیرو افزود: 100 درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی نیز از نعمت آب برخوردار بوده و 50 درصد از این جمعیت نیز از فاضلاب بهره مند هستند.

اردکانیان تصریح کرد:  امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم حدود 10 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند نیز تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: در مجموع نیز 10 هزار و 336 روستای کشور به شبکه سراسری آب متصل هستند.

وزیر نیرو از اتصال یک هزار و 339 روستای کشور تا پایان امسال به شبکه آبرسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین 228 تصفیه خانه فاضلاب در کشور وجود دارد که هر 45 روز یک تصفیه خانه وارد مدار می‌شود.

اردکانیان اظهار کرد: مصوبه انتقال وظایف و ماموریت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی به شهری ابلاغ شده و در شورای عالی اداری به امضای رئیس جمهور رسیده است.

وی افزود: کمپین «الف، ب، ایران» در کشور راه اندازی شده که در این طرح تا پایان سال جاری یک طرح بزرگ، شبکه‌های زهکشی، تصفیه خانه و تولید برق در استان‌های کشور افتتاح می‎شود.

وزیر نیرو گفت: خراسان جنوبی فرصت‌‌ها و پتانسیل‌های خوبی دارد و آنچه که در حوزه سرمایه گذاری مربوط به وزارت نیرو است در زمینه تامین آب و انرژی، تسهیلاتی برابر قانون برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.‌/9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات