۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۲۳۱۵۷
حجت الاسلام شاملویی:

ارائه روش صحیح، الگو و انگیزه برای ایجاد نشاط علمی و معنوی طلاب ضروری است

ارائه روش صحیح، الگو و انگیزه برای ایجاد نشاط علمی و معنوی طلاب ضروری است
معاون آموزش مدرسه علمیه برادران دورود گفت: برای ایجاد رشد و نشاط علمی، اخلاقی و معنوی در حوزه باید الگو و روش درست ارائه شود.

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش مدرسه علمیه برادران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نشاط علمی و معنوی در حوزه علمیه و بین طلاب امری ضروری است و باید برنامه ریزی منسجم و گسترده ای در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: نشاط علمی و معنوی در حوزه علمیه می تواند کمک فراوانی به فضای فکری، علمی، معنوی و انگیزه طلبه داشته باشد و حوزه باید برنامه های مختلفی در این زمینه داشته باشد.

حجت الاسلام شاملویی خاطرنشان کرد: اساتید می توانند الگوی خوبی برای طلبه باشند و طلبه باید در رشد علمی و معنوی از اساتید حوزه الگو بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اساتید نیز باید فضای حوزه علمیه را برای طلبه روشن کنند، در کل مجموعه حوزه موظف است که برای طلاب ایجاد انگیزه کند.

معاون آموزش مدرسه علمیه برادران دورود خاطرنشان کرد: اگر روش درستی در ایجاد انگیزه و تقویت روحیه نشاط و معنویت بین طلاب به کار گرفته نشود روشن است که پس از مدتی خستگی می آورد و انگیزه تحصیل طلبه از بین می رود.

وی با اشاره به مهم بودن شیوه تدریس و تحصیل طلبه ادامه داد: برای ایجاد انگیزه و برقراری نشاط علمی، اخلاقی و معنوی باید روش های درست، کارآمد و الگوی مناسب ارائه شود.

حجت الاسلام شاملویی اظهار داشت: سفر اربعین و حضور طلاب در این مراسم باشکوه فرصتی مناسب برای رشد معنوی بین طلبه ها است و باید مورد توجه قرار گیرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات