۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۱۵۹
جهانگیری:

ایران در تفاهم‌نامه‌های بین المللی هیچگاه خلف وعده نکرده است

ایران در تفاهم‌نامه‌های بین المللی هیچگاه خلف وعده نکرده است
معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران اسلامی هیچ زمانی در تفاهم‌نامه‌های بین المللی از تعهد خارج نشده و خلف وعده نکرده اما بالعکس آمریکا تعهدات را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز در جمع مردم شهر درح اظهار داشت: مرزداران کشور انسان‌های صبوری هستند که با همکاری نیروهای مسلح نیز امنیت را به مرز هدیه می‎دهند.

وی گفت: در امنیت مرز یک خط قرمزی داریم و ورود پهپاد آمریکایی به مرز و هدف قرار دادن آن نشان از این موضوع بوده و مرز جمهوری اسلامی ایران مرز غیرت و عزت است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم، افزود: ایران اسلامی هیچ زمانی در تفاهم‌نامه‌های بین المللی از تعهد خارج نشده و خلف وعده نکرده اما بالعکس آمریکا تعهدات را زیر پا گذاشته و قصد آشفته کردن کشور با جنگ اقتصادی دارند.

جهانگیری تصریح کرد: مردم با هوشیاری در چهل سال انقلاب اسلامی تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و هنر مسؤولان نیز این است که گردوغبار محرومیت را از چهره شهرها و روستاها بزدایند.

وی ادامه داد: مردم در شهر درح مرزداران غیور ایران اسلامی هستند و با حضور در شهرستان سربیشه و درح می‌خواهیم سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به نهبندان و سربیشه را احیا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده دولت از موضوع انعقاد تفاهم‌نامه‌های برخی نهادها با استانداری خراسان جنوبی در جهت توسعه برخی مناطق محروم استان استقبال می‌کنیم.

جهانگیری اظهار کرد: روستای ماخونیک و شهر درح در خراسان جنوبی نیز جلوه‌هایی از تاریخ ایران هستند و سالیانه 800 گردشگر خارجی به ماخونیک وارد می‌شوند و این‌ها پتانسیل‌هایی برای رونق سربیشه و نهبندان هستند.

وی افزود: آغاز ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای مردم محروم استان یک اقدام مهم در جهت رفع محرومیت است و تقویت بازارچه‌های مرزی نیز یکی از اولویت‌ها است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید به صورت ویژه موضوع مرز و بازارچه‌های مرزی را جدی بگیریم و توسعه تجارت با افغانستان نیز آبادانی مرزی را به همراه دارد./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
الکی نگو
0
0