۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۲۳۱۶۳
وزیر جهاد کشاورزی در بیرجند:

محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب قراردادی شود

محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب قراردادی شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید کشاورزی قراردادی در ارتباط با زعفران، زرشک و عناب باشد و از تمام کارآفرینان نیز دعوت می‌‌شود تا به کشاورزی قراردادی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در آیین کلنگ زنی سازه آبخیزداری بخش مود شهرستان سربیشه اظهار داشت: احداث سازه‌های آبخیزداری یکی از کارهای مهم در کشور بوده که سبب حفظ و توسعه پوشش گیاهی، حفظ خاک و کنترل سیلاب‌ها می‌شود.

وی گفت: طرح آبخیزداری امیدبخش بوده و از طرف دولت و رهبری نیز حمایت و پشتیبانی می‎شود که امید داریم این حجم از سازه‌ها در دهه فجر امسال در استان افتتاح شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه خراسان جنوبی در بحث گلخانه بسیار عقب تر از دیگر استان‌ها است و باید با همکاری و مشارکت مردمی گلخانه‌ها در استان توسعه یابد.

حجتی با بیان اینکه گلخانه‌ها ارزش افزوده و درآمد بالایی را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 100 هکتار گلخانه در استان وجود دارد که طرح یک هزار گلخانه در استان دنبال می‌شود و امیدواریم زیرساخت‌های آن فراهم و منابع آب را تامین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین خراسان جنوبی در بحث شترداری نیز با توجه به عرصه‌های وسیع ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌توان در این حوزه سرمایه گذاری خوبی کرد چرا که شتر بیشترین سازگاری با شرایط اقلیمی و کم آبی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان نیز زعفران، زرشک، عناب و انار و پسته است و باید محصولاتی مانند زعفران و زرشک در استان قراردادی شود.

حجتی اظهار کرد: زمانی که کشاورز محصولات خود را کشت می‌کند باید تحت پوشش یک تاجر و هلدینگ باشد و تا زمانی این اتفاق صورت نگرفت این مشکلات را داریم اما در برخی از شهرها نیز کارآفرینان قراردادهای خوبی با کشاورزان و تولیدکنندگان دارند.

وی افزود: باید کشاورزی قراردادی در ارتباط با زعفران، زرشک و عناب باشد و از تمام کارآفرینان نیز دعوت می‌‌شود تا به کشاورزی قراردادی ورود کنند و استانداری، جهادکشاورزی استان و مرکز و دولت در خدمت آن‌ها است و حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت کار آن تسهیل گری است و مجوزهای لازم را می‌دهد اما در کنار آن نیز باید سیستم بروکراسی اداری حذف شود و برخی موانع را در سر راه فضای کسب و کار برداریم./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
لپ گلی فربه شکم مگه اهل جهاد میشه
0
0
ناشناس
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
بارک الله به این سعی و تلاش