۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۱۶۶
آیت الله سعیدی:

ابزار کار نیروی انتظامی در مأموریت ها معنویت و اخلاق است

ابزار کار نیروی انتظامی در مأموریت ها معنویت و اخلاق است
امام جمعه قم با بیان اینکه ابزار کار نیروی انتظامی در ماموریت ها معنویت و اخلاق است، گفت: هرچه که انسان معنویت و اخلاقش بالاتر باشد، دشمنی دشمنان خبیث بیشتر می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با وی در قم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: مومن، نفسش از دست او در رنج و مردم از رحمت آن در راحتی هستند.

وی گفت: بحمدالله ولایی بودن از امتیازات ویژه نیروی انتظامی است و این مهم در سرتاسر جهان نمونه ندارد چون تحت عنایات ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، معنوی و اخلاقی بودن پلیس ایران ویژگی ای است که پلیس دنیا از آن بی بهره است چون آنها اعتقادی به این مسائل ندارند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ابزار کار نیروی انتظامی در ماموریت ها معنویت و اخلاق است، تصریح کرد: مردم و کسانی که غفلتی از آنها سر نزده است نگاه شان به این نیروی معنوی، اخلاقی و انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: هرچه که انسان معنویت و اخلاقش بالاتر باشد، دشمنی دشمنان خبیث بیشتر می شود.

امام جمعه قم، هوشمندی پلیس را مورد توجه قرار داد و گفت: نیروی انتظامی از اخبار مردم کاملا مطلع بوده و امین مردم است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: اینکه کسی به زیارت قبور ائمه آمده و برای خدمت به مردم عهد و پیمان می بندد این در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای نیروهای مسلح اعتبار خاصی قائل هستند، خاطرنشان کرد: سالانه 50 نفر از کارکنان نیروی انتظامی در ماموریت ها شهید می شوند بنابراین تداوم کار شما بستگی به خون شهدا دارد که این مهم در دنیا بی نظیر است و برای آن نمونه نداریم، مردم باید قدردان پلیس باشند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه پلیس در ایجاد امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نیست، بیان کرد: ما از زحمات شما در حوزه حجاب و عفاف قدردانی کرده و از عملکرد برخی دستگاه ها در حوزه حجاب و عفاف تاسف داریم.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در ابتدای این دیدار طی گزارشی، اظهار داشت: نیروی انتظامی به لطف ائمه اطهار و هدایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صحنه است، تدابیر و تنوع های ماموریت ها در این نیرو بسیار بالاست، ناجا به دلیل اهمیت نظم و آرامش کشور باید در اقصی نقاط میهن اسلامی حضور داشته باشد.

وی افزود: از اینکه ماموریت ها به خوبی انجام می شود و خدمتگزار مردم شهید پرور هستیم، خدا را شاکریم البته خلاء هایی وجود داشته اما مسیر حرکت درست است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به برخی از ماموریت های مهم پلیس اعم از حوزه حجاب و عفاف، برخورد با شبکه ها و باندها، طرح های امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش اشاره و تصریح کرد: در یک سال گذشته 875 تن انواع مواد مخدر کشف شد که بیانگر افزایش 12 درصدی کشفیات است که از این مقدار، 850 تن توسط نیروی انتظامی کشف شده، امسال نیز در 6 ماهه اول سال رشد کشفیات بیشتر بوده  و دلیل این امر حضور ناتو از سال 2004 در افغانستان می باشد به طوری که میزان کشت خشخاش 50 برابر شده است.

سردار اشتری تصریح کرد: در حوزه خدمات رسانی ها، خدمت به زائران اربعین است که حجم کار بر عهده نیروی انتظامی بوده که از چند هفته گذشته نیروها در مرزها مستقر شده اند.

وی ابراز داشت: امسال تعداد زائران اربعین  نسبت به سال قبل 4 برابر شده و صدور گذرنامه نیز 80  درصد بیشتر بوده است، با توجه به فتنه ای که در عراق صورت گرفت و پشت این قضیه عربستان و آمریکا بود تا شکوه اربعین کم رنگ شود، بحمدالله مردم هوشیار بودند و این توطئه نقش بر آب خواهد شد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از 50 نفر از همکاران ما در مرزها و شهرها حین انجام ماموریت شهید شدند و طی 6 ماه اول امسال تعداد شهدای نیروی انتظامی نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز گفت: بحمدالله نیروی انتظامی امروز نیرویی انقلابی و مکتبی است  و همه مسئولان  و فرماندهان در این رابطه تلاش می کنند .

وی گفت: همه فرماندهان در ناجا به ویژه شخص سردار اشتری که با هدایت های رهبری و تعامل خوبی که با سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات دارند، عزمشان بر این است تا نیروی انتظامی را به تراز انقلاب اسلامی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: در مسائل امنیتی معتقدم همواره نیروی انتظامی تلاش می کند تا پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده های امنیتی نشود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: مسیر نیروی انتظامی به سوی پاسداری از ارزش ها بوده که یک نمونه آن طرح ناظر است.

محمد قمین
ارسال نظرات