۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۲۳۱۷۱
نماینده مجلس:

رونق و توسعه خراسان جنوبی با راه آهن امکان پذیر است

رونق و توسعه خراسان جنوبی با راه آهن امکان پذیر است
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه رونق و توسعه خراسان جنوبی با راه آهن امکان پذیر است، گفت: معادن استان جز با راه آهن رونق پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه راه آهن بیرجند به یونسی اظهار داشت: راه آهن یکی از پروژه‌های مهم استان بوده که از سمت گناباد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در 50 کیلومتر انجام شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز از سمت زاهدان آغاز شده و این پروژه نیز بعد از سال‌ها از سمت بیرجند کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: راه آهن بیرجند یک جایگاه بین المللی دارد و کشورهای هند و چین هم مشتاق راه اندازی راه آهن شرق و بازگشایی این مسیر بودند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه رونق و توسعه خراسان جنوبی با راه آهن امکان پذیر است، تصریح کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی از جمله ظرفیت معدنی دارد و معادن استان جز با راه آهن رونق پیدا نمی‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جاده‌های استان وضعیت مطلوبی ندارد و متاسفانه تصادفات زیادی رخ می‌دهد؛ تاکنون نیز 75 درصد از محور بیرجند به قاین تکمیل شده که 25 درصد آن باقی مانده است.

نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همچنان روستاهای مرزی با مشکلاتی روبرو هستند و راه و آب از مهم‌ترین مشکلات روستاهای درح بوده و فریاد العطش مردم بلند است.

افضلی تصریح کرد: باید با منابع اعتباری آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های سربیشه و نهبندان تامین شود و در راستای مشکلات مردم مرزنشین باید مشکلات قنوات روستاهای سربیشه جدی گرفته شود./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات