۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۲۳۱۹۱

طرح رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ترکیه در قدس اشغالی

طرح رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ترکیه در قدس اشغالی
رژیم صهیونیستی درپی اجرای طرحی برای توقف فعالیت‌های دولت ترکیه در قدس اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روزنامه "اسرائیل الیوم"،وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درصدد اجرای طرحی برای توقف فعالیت‌های دولت ترکیه در قدس اشغالی است. این طرح به دستور "اسرائیل کاتس" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

منبع مذکور اشاره کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای توقف آنچه «فعالیت‌های تحریک آمیز و توطئه‌گرانه ترکیه در قدس شرقی» خوانده، تصویب کرده است.

این وزارتخانه مدعی است که این گام‌ها با هدف حمایت از جایگاه اردن انجام می‌شود. کاتس قصد دارد طرح خود را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه کند تا آن را تصویب کند و وارد فاز اجرایی شود.

رسانه های صهیونیستی احتمال دادند که این طرح رژیم صهیونیستی منجر به رویارویی مستقیم با ترکیه شود و به همین سبب انتظار می‌رود این طرح در نشست کابینه امنیتی این رژیم بررسی شود.

به گفته منابعی در دفتر کاتس، این طرح یک مسأله امنیتی است و به همین سبب مانعی در اجرای آن در دوره دولت انتقالی کنونی وجود ندارد.

منبع مذکور افزود که مساله تاثیر ترکیه در محافل فلسطینی در قدس اشغالی، نگرانی دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را از سال‌ها پیش به دنبال داشته که معتقدند رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه برای تاثیرگذاری و سیطره بر افراد و مواضعی در قدس شرقی از طریق حمایت مالی از طرف‌های محلی تلاش می‌‌کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات