۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۲۳۱۹۴
ترامپ درباره خروج از سوریه:

زمان خروج ما از این جنگ بی‌پایان مسخره فرا رسیده است

زمان خروج ما از این جنگ بی‌پایان مسخره فرا رسیده است
رییس‌جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد زمان آن رسیده است که آمریکا از جنگ بی‌پایان سوریه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی پایان سوریه خارج شود.

او در حساب توییتری خود نوشت: زمان آن برای ما فرا رسیده که از این جنگ‌های بی پایان مسخره که بیشتر آن‌ها قبیله‌ای بوده خارج شویم و سربازان خود را به خانه بیاوریم. ما در جایی خواهیم جنگید که برای ما منفعتی داشته باشد و تنها برای پیروزی خواهیم جنگید. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کرد‌ها نیز هم‌اکنون باید چنین کنند و اوضاع را بسنجند و اینکه چه می‌خواهند با داعشی‌های بازداشت شده در همسایگی شان انجام دهند. تمامی آن‌ها از داعش متنفرند و سالهاست که با آن دشمنی دارند.

این اظهارات ترامپ در حالی بیان می‌شود که حضور ایران با اجازه دولت سوریه بوده؛ اما حضور آمریکا در سوریه بصورت غیرقانونی و بدون اجازه دولت سوریه بوده و نقض حاکمیت این کشور تلقی می‌شود.

رییس‌جمهور همچنین در ادامه توئیت‌هایش با طرح ادعای تکراری خود درباره نقش آمریکا در شکست تروریست‌ها اعلام کرد: آمریکا قرار بود تنها ۳۰ روز در سوریه باشد. سال‌ها گذشت و ما بدون هیچ هدفی در جنگ ماندیم و بیشتر و بیشتر در آن فرو رفتیم. زمانی که من به واشنگتن آمدم، داعش در منطقه پراکنده بود؛ اما ما به سرعت و ۱۰۰ درصد خلافت داعش را شکست دادیم که از جمله آن، بازداشت هزاران عنصر داعش بود که بسیاری از آن‌ها از اروپا بودند. اما اروپا نمی‌خواهد که آن‌ها (عناصر داعش) بازگردند. آن‌ها گفتند آمریکا از آن‌ها نگهداری کند؛ اما من گفتم، نه، ما برای شما لطف بزرگی کردیم و اکنون شما از ما می‌خواهید که ما آن‌ها را با هزینه گزاف در زندان‌های آمریکا نگهداری کنیم.

او همچنین درباره عملیات احتمالی داعش در سوریه هم نوشت: ما هفت هزار مایل (بیش از یازده هزار کیلومتر) با آن‌ها فاصله داریم و در صورتی که به نزدیکی ما بیایند، بار دیگر آن‌ها را شکست خواهیم داد.

ارسال نظرات