۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۲۳۲۰۳

فعالان هندی خواستار رسیدگی به وضعیت کشمیر شدند

فعالان هندی خواستار رسیدگی به وضعیت کشمیر شدند
بیش از ۲۸۰ نفر از فعالان هندی در نامه‌ای سرگشاده در مورد وضعیت فعلی جامو و کشمیر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آناتولی، در این نامه که افراد مختلف از جمله دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، رهبران سیاسی و ... آن را امضا کرده‌اند،‌ آمده است: به دلایل بشردوستانه، ما این وضعیت را غیر قابل قبول می‌دانیم. دولت باید خطوط تلفن و اینترنت را دوباره برقرار کند،‌ چرا که این امکانات براساس حکم دادگاه عالی کرالا به عنوان حقوق اساسی شناخته شده است.

در ادامه این نامه آمده است: ما شرایط موجود را براساس اصول دمکراتیک نیز غیرقابل قبول می‌‌دانیم. اگر دولت بتواند آزادی بیان و حق بحث و بررسی قوانینی که بر زندگی کشمیری‌ها تأثیر می‌گذارد را سلب کند، چه چیزی می‌تواند مانع از انجام این کار توسط دولت در سایر نقاط کشور شود.

در این نامه همچنین آمده که تصمیم به ابطال اختیارات ویژه جامو و کشمیر از سوی نخست وزیر این کشور، بدون رایزنی با ساکنان محلی اتخاذ شده است.

یادآور می‌شود که هند در تاریخ ۱۴ مرداد، ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور را که اختیارات ویژه‌ای به جامو و کشمیر می‌بخشید، لغو کرد و پس از آن ضمن اعزام تعداد زیادی نیروی نظامی به منطقه با قطع خطوط تلفن و اینترنت و همچنین وضع قوانین منع عبورومرور به اعتراضات گسترده‌ای‌ دامن زد.

ارسال نظرات