۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۲۰۴
وزیر جهاد کشاورزی:

نبود زنجیره تولید برای محصولات استراتژیک یکی از مشکلات کشاورزان است

نبود زنجیره تولید برای محصولات استراتژیک یکی از مشکلات کشاورزان است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلات استان خراسان جنوبی نبود زنجیره تولید برای محصولات استراتژیک است و دولت نیز تسهیلات کم بهره در این زمینه پرداخت می‎کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که در خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: تامین نهاده‌ها، توسعه زیرساخت‌ها و کددار کردن مناطق عشایری از جمله اقداماتی بوده که با تلاش دولت و همکاری مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید بیشترین ارزش افزوده تولیدات عشایر به خود آن‌ها برگردد، گفت: اجرای طرح ترسیب کربن یکی از کارهای نمونه در استان است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در بیشتر استان‌ها اجرا می‌شود، افزود: با ایجاد صندوق‌های خرد روستایی و مشارکت مردم زنجیره تولید برای روستاییان و عشایر فراهم شده است.

حجتی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان نیز نبود زنجیره تولید برای محصولات استراتژیک است و دولت نیز تسهیلات کم بهره در این زمینه پرداخت می‎کند.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی محصول زعفران در استان شکل گرفته و تاکنون نیز بیش از 3 هزار خانوار را تحت پوشش خود قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: روز به روز استقبال مردم از این محصولات در دنیا بیشتر می‌شود و تقاضا برای گیاهان دارویی نیز در حال گسترش و افزایش است.

حجتی اظهار کرد: خراسان جنوبی محدودیت منابع آب فوق العاده‌ای دارد و امروز نیز دولت از طریق سیستم‌های نوین آبیاری و طرح‌های آبخیزداری تلاش می‌کند این منابع را حفظ کند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها به احیای قنوات نیز کمک می‌کند، افزود: خراسان جنوبی ظرفیت خوبی در بحث شترداری دارد و توسعه صنعت شترداری جز طرح‌های محوری استان است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات