۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۲۳۲۱۲
مشاور امنیت ملی عراق:

می‌دانیم کدام طرف‌ها در تظاهرات اخیر کشورمان دست داشتند

می‌دانیم کدام طرف‌ها در تظاهرات اخیر کشورمان دست داشتند
«فالح الفیاض» در کنفرانسی خبری ضمن اشاره به منشأ درگیری‌های اخیر در عراق بر لزوم مقابله با آشوبگران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «فالح الفیاض» رییس سازمان بسیج مردمی عراق پیرامون تحولات اخیر این کشور مسائلی را بیان و اعلام کرد: در روند سیاسی نقص‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود؛ اما نباید در دفاع از آنچه به دست خود کسب کرده‌ایم، شک و تردید نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط دشوار سکوت کردن به منزله مقابله با آن نیست، افزود: توطئه‌ها پایان نخواهد یافت و باید با یکدیگر متحد شویم.

فالح الفیاض گفت: رهبری این تظاهرات ناشناس بود، اما می‌دانیم کدام طرف‌ها در آن دست داشتند. وقتی حرف و حدیث‌هایی درباره دولت نجات ملی مطرح می‌شود، این بدان معناست که طرحی پشت این تظاهرات وجود داشت.

رییس سازمان بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: دشمنان توانستند شماری از مردم ما را قربانی کنند و این دردناک است؛ اما ما به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. نخستین واکنش به بحران کنونی، تعیین رویکرد واقعی برای اصلاحات است؛ این همان چیزی است که دولت کنونی برای تعیین آن تلاش می‌کند. 

فالح الفیاض گفت: از بین بردن فساد، تحقق توسعه و اصلاحات اقتصادی جز با وجود حکومت انجام نخواهد شد. نقشه راه همان بیانیه مرجعیت دینی است و نخست وزیر در حال آماده کردن طرح خود است. کسانی که خواهان شر برای عراق بودند، عادلانه قصاص خواهند شد و تسامح با توطئه‌گران امکان ندارد.

وی تاکید کرد ما از مشکلات واقعی رنج می‌بریم؛ اما این موضوع باید انگیزه‌ای باشد برای اصلاحات؛ نه تخریب.

برخی شهرهای عراق در چند روز گذشته صحنه اعتراضات افرادی بود که بنابر اسناد و شواهد از سوی برخی کشورهای غربی و عربی از جمله آمریکا و عربستان برای ایجاد هرج‌ومرج و آشوب در این کشور اجیر شده بودند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
جریان حکمت ملی به ریاست عمار حکیم با شکل دادن به ائتلاف اپوزیسیون ملی در واقع قدرت صدر را نشانه گرفت و تلاش آن، کنار زدن نخست وزیر از طریق فشارهای سیاسی و دیکته کردن قدرت خود در تعیین نخست وزیر بعدی است. این حرکت یا قدرت کنونی خود می تواند به فروپاشی ائتلاف پیشین منجر شود.
0
0