۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۲۱۳

مادر پنج شهید مقاومت؛ نمونه یک شیرزن فلسطینی

مادر پنج شهید مقاومت؛ نمونه یک شیرزن فلسطینی
رضوان شیخ خلیل که پنج فرزند خود را که از شخصیت‌های مهم مقاومت بوده‌اند به همراه یکی از نوه‌ها و دامادش در راه خدا قربانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم تاریخ همیشه ما را به یاد زنانی می‌اندازد که از کوه‌ها و اقیانوس‌ها نیز بزرگترند.

امروز می‌خواهیم درباره زنی صحبت کنیم که بارها و بارها طعم تلخی را چشیده و غم و اندوه بر سرش ریخته است. او همواره با معجزه صبر در برابر دردهایش ایستادگی کرده تا جایی که شایسته لقب خنساء فلسطین (شیرزن فلسطینی) و مادر پنج شهید و خنساء امت و خنساء زمانه و همه القابی که نشان‌دهنده صبر و شکیبایی و .. است٬ شد.

نام مادر رضوان مستقیما مرتبط با نام پنج شهیدی است که آنها را در آغوش خود پرورش داده و سپس با فرزندانش یکی پس از دیگری خداحافظی کرده است. نام پسران این مادر صبور٬ اشرف و شرف و محمود و محمد و احمد بود که همه آنها از فرماندهان و شخصیت‌های تاثیرگذار مقاومت بوده‌اند٬ تاجایی که رژیم صهیونیستی آنها را در صدر فهرست کسانی که به دنبالشان بود قرار داد.

این شیرزن فلسطینی سمبل گذشت و مادر مبارزان و مجاهدان است که در نمازهایش آنها را دعا می‌کند و نیز وداع با فرزندان و حملات مکرر به منزلش٬ مانع او نمی‌شود.

او راه مبارزات و مقاومت خود را ادامه داده و می‌گوید: ما نمی‌خواهیم فرزندانمان در خیابان‌ها پرسه بزنند٬ فرزندان ما برای اسلحه به دست گرفتن و جهاد و مقاومت به دنیا آمده اند. سخنان این مادر بزرگوار مشق بزرگی برای محمد شیخ خلیل فرزند شهیدش بود که در عملیات نظامی تا جایی پیش رفت که فرمانده کل گردان‌های قدس شد. محمد کسی بود که دشمن اشغالگر پس از ترور او که مسئول مستقیم چندین عملیات جهادی که طی آنها تعداد زیادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند بود٬ جشن‌های متعددی برگزار کرد.

همین سخنان این مادر و همین اصرار او بود که باعث شد فرزند دیگرش به نام احمد٬ در زنجیره توسعه موشک‌های مقاومت تا جایی پیشروی کند که دشمن پیش‌بینی آن را نیز نمی‌کرد. احمد مسئول فنی سامانه‌های گردان‌های قدس بود که دشمن اشغالگر او را با عنوان مغز فنی در توسعه سامانه جدید موشک‌های دقیق‌تر و دوربرد ترور کرد. او در هنگام آزمایش یکی از همین موشک‌ها به همراه دوستان دیگرش ترور شد.

مادر رضوان تنها فرزندان خود را در راه مقاومت فدا نکرد؛ بلکه یکی از نوه‌هایش به نام حسن ابوزید نیز شهید شد و نوه دیگرش به نام فراس ابوزید در زندان‌های اشغالگر اسیر است. همچنین حسن خضر دامادش نیز در راه قدس شهید شد. این مادر بزرگوار نمونه یک زن مومن فلسطینی را به ملت خود ارائه کرد. او مال و خانه و فرزندانش را در راه خدا داد و مقاومت را در دو انتفاضه اول و دوم و جنگ ضد غزه٬ در داخل خانه‌اش در آغوش گرفت. مادر رضوان بدون اینکه نگران باشد وبی‌تابی کند٬ با صبر و مقاومت و صلابت٬ در برابر همه این غم‌ها ایستادگی کرد.

از خداوند متعال رحمت بی‌کران برای او درخواست می‌کنیم.

ارسال نظرات