۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۳۲۱۸
جهانگیری در بیرجند مطرح کرد؛

افزایش رشد اقتصادی در ایران | بورس ایران موفق‌ترین بورس در منطقه

افزایش رشد اقتصادی در ایران | بورس ایران موفق‌ترین بورس در منطقه
معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح‌های آمریکایی شکست خورده و امروز رشد اقتصادی در ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در همایش ملی روز روستا و عشایر که در خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: زمینه‌های توسعه خراسان جنوبی باید فراهم و مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.

وی گفت: برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در استان‌های با جمعیت بالای روستایی و عشایر مهم بوده که امسال این همایش در خراسان جنوبی برگزار شد که 40 درصد جمعیت خراسان جنوبی روستایی هستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برطرف کردن مشکلات عشایر در کشور یکی از مسائل جدی است و باید به مناطق روستایی و عشایری کشور بیش از هر زمانی توجه شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید گذشته پرافتخار ایران را مکتوب و به آیندگان منتقل کنیم، تصریح کرد: روستاها دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی هستند و با کمک روستاها می‌توان اقتصاد کشور را به خودکفایی نزدیک کرد.

وی ادامه داد: روستاییان و عشایر کشور بار بزرگ تولیدات کشاورزی را به دوش می‌کشند و در حال حاضر نیز 122 میلیون تن محصولات کشاورزی در روستاها تولید می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید تراز تجاری بخش کشاورزی 8 میلیارد دلار منفی بوده و این رقم سال به سال کم شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه اجرای عدالت یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: امام راحل دنبال عدالت بوده و یکی از جنبه‌های عدالت نیز رسیدگی به مناطق محروم و روستاهای کشور است.

وی افزود: کارهای دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر در روستاها بی سابقه بوده در حالی که چهار سال از شش سال دولت تدبیر و امید در تحریم‌ بوده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد روستاهای گازرسانی شده از 14 هزار روستا در ابتدای دولت به 30 هزار روستا در سال 98 رسیده است، گفت: در دولت تدبیر و امید میزان آبرسانی روستایی سالانه یک هزار و 603 روستا است.

جهانگیری بیان کرد: امروز کشور در شرایط خطیری قرار دارد اما در دل این شرایط نیز بن بست وجود ندارد و نباید مایوس شد لذا از دل این وضعیت بهترین شرایط برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آید.

وی عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران کانون ثبات منطقه بوده و آمریکایی‌ها فریب اطلاعات غلط را خوردند و گمان کردند انقلاب با تحریم جدید از بین می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: آمریکایی‌ها فکر کردند با تحریم اقتصاد ایران به فروپاشی رسیده و مردم وارد خیابان‌ها می‌شوند؛ بنابراین نباید مسؤولان و مردم تحت تاثیر فضای منفی قرار گیرند.

جهانگیری گفت: طرح‌های آمریکایی شکست خورده و امروز رشد اقتصادی در ایران افزایش یافته است؛ شاخص‌های اقتصادی بر هم زدن قیمت‌ها در بازار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان است.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از بانک و نفت به دنبال سیستم حمل و نقل کشور بود و به انواع روش‌ها کشتی‌ها را تحریم کردند اما بزرگترین خرید کشتی را اول تحریم انجام دادیم و امروز نیز بورس ایران موفق‌ترین بورس در منطقه است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم همچنان پای نظام و کشور خود ایستادند و امیدواریم به بهترین شرایط در اقتصاد کشور برسیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات