۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۳۲۱۹
حجت الاسلام آل‌یمین:

رجوع جوانان به حوزه های علمیه بیانگر اقبال آنان به دین است

رجوع جوانان به حوزه های علمیه بیانگر اقبال آنان به دین است
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رجوع جوانان به حوزه های علمیه بیانگر اقبال آنان به دین است، گفت: امروز گسترش حوزه های علمیه شیعی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد آل‌یمین عضو هیات علمی دانشگاه تهران، امروز در نشست «تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، با محوریت معنویت و انقلاب اسلامی» که در محل خبرگزاری ایکنا برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم 14 مرتبه به بحث معنویات اشاره می کنند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم به دو بخش گذشته و آینده تقسیم می شود، ادامه داد: بخش نخست معظم‌له به مقایسه نظام اسلامی و رژیم پهلوی می پردازند و از عقب ماندگی معنویات در دوران طاغوت یاد می کنند و افزایش معنویات را از برکات انقلاب اسلامی می دانند.

حجت الاسلام آل‌یمین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در کنار معنویت از اخلاق و دین نیز نام می برند، ابراز کرد: گاهی معنویت به اخلاق و بعضی اوقات نیز معنویت به دین معنا می شود؛ وجود امام راحل از مولفه های مهمی بود که در گام اول انقلاب سبب شد معنویات مردم رشد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انس مردم با ذکر و دعا و شرکت آنان را در مجالس دعا مانند کمیل و ندبه را از جلوه های معنویت بیان می کنند و شهدای مدافع حرم را بیانگر وجود فضای ایثار در کشور می دانند.

وی افزود: رهبری در این بیانیه به اقبال مردم به حضور در مساجد اشاره می کنند و برگزاری نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه ها را جلوه هایی از معنویت می دانند و حوزه‌های علمیه را نیز یکی از نمادهای اقبال مردم نسبت به دین مطرح می کنند.

حجت الاسلام آل‌یمین اضافه کرد: رجوع جوانان به حوزه های علمیه بیانگر اقبال آنان به دین است و ما امروز شاهد گسترش حوزه های علمیه شیعی هستیم. همچنین جهاد سازندگی از نمادهای معنوی به شمار می رود که در اوایل انقلاب فعال شد و امروز نیز شاهد حضور جوانان با اخلاص جهادگر در مناطق محروم هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: مقصود از اخلاق و معنویت، معنویتی است که متناسب با اخلاق باشد و مراد از اخلاق رعایت فضائل اخلاقی است و معنویت نیز برجسته سازی ارزش های معنوی است؛ بنابراین معنویت برجسته‌سازی فضائل درونی انسان و ظاهر شدن آن در جامعه است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات