۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۲۲۵
آیت الله مقتدایی:

تشکیل حوزه خواهران ابتکار دقیق امام بود | فعالیت ۵۰۰ حوزه خواهران در کشور

تشکیل حوزه خواهران ابتکار دقیق امام بود | فعالیت ۵۰۰ حوزه خواهران در کشور
رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌ خواهران، دستور امام راحل برای تشکیل حوزه خواهران را ابتکاری هوشمندانه دانست و از فعالیت ۵۰۰ حوزه مربوط به خواهران در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی  رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در در دوران ستمشاهی حوزه خوهران وجود نداشت، گفت: خواهران در رژیم گذشته درس و بحث حوزوی و طلبگی نداشتند، البته ممکن بود بانوانی شخصا درس دینی را دنبال کنند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ابتکار به جا و به موقع حضرت امام برای خواهران نیز مانند برادران حوزه علمیه تأسیس شد، امام دستور دادند که در قم جامعة الزهرا(س) تشکیل شود و هیأت مؤسس برای آن تعیین کردند که حضرت الله آیت فاضل لنکرانی و حضرت آیت الله مشکینی در این هیأت حضور داشتند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که سابقا در شورای عالی حوزه علمیه قم بنا بر این شد که حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور تأسیس شده و اختصاص به قم نداشته باشد، اظهار داشت: متصدی نشر حوزه ها و اجرای آن آیت الله شرعی بود، ایشان با کمال میل و استبال فراوان پذیرفتند که در سراسر کشور حوزه های خواهران تشکیل شود.

وی ادامه داد: امروز کار به جایی رسیده که به لطف الهی حدود 500 حوزه علمیه خواهران در کشور وجود دارد و هر کدام از حوزه ها زنده و پویا و مشغول تحصیل و تدریس هستند و پیشرفت های خوبی حاصل شده است و تجربه نشان داد که پیشرفت خواهران از پیشرفت برادران بیشتر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که بانوان به مسیر حوزوی علاقه مند هستند و با جدیت آن را دنبال می کنند، ابراز داشت: پایان نامه هایی که خواهران می نویسند واقعا پایان نامه های علمی و دقیق است و حتی پایان نامه های بانوان در مقایسه با حوزه برادران پیشرفت بهتری داشته است و خواهران حوزوی تألیفات با ارزشی دارند.

وی عنوان کرد: وقتی کار گسترش پیدا کرد در شورای عالی حوزه بنا بر این شد که تشکیلاتی برای سیاستگذاری حوزه خواهران به وجود آید تا جدای از شورای عالی حوزه های علمیه، سیاستگذاری حوزه خواهران را انجام دهند.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بحمدالله در حال حاضر این شورا دایر است و اعضا فعالیت خوبی دارند، 3 نفر از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران هستند، همچنین رییس مرکز خدمات، مدیر جامعة الزهرا و مدیر حوزه های علمیه خواهران و سه نفر از خواهران در این شورا عضویت دارند.

وی اضافه کرد: شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در حال هماهنگ سازی کارها است و پیشرفت های چشم گیری با برنامه های شورا در حوزه های خواهران به وجود آمده است.

محمد قمین
ارسال نظرات