۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۲۳۲۲۷
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

لزوم تشکیل بنگاه تبلیغی و فرهنگی ویژه بانوان | حضور مبلغان خواهر در اربعین

لزوم تشکیل بنگاه تبلیغی و فرهنگی ویژه بانوان | حضور مبلغان خواهر در اربعین
مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر لزوم نقش آفرینی بانوان در مسائل فرهنگی و تبلیغی، بر لزوم راه اندازی بنگاه های تبلیغی و فرهنگی ویژه بانوان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت های حوزه خواهران گفت: قریب به 23 سال است که مرکز مدیریت حوزه خواهران با تدبیر شورای عالی حوزه های علمیه شکل گرفته است.

وی افزود: در طول این 23 سال قریب به 500 مدرسه در سراسر کشور تشکیل شد که بیش از 42 مدرسه در سطح عمومی و مابقی در سطوح 3 و 4 مشغول فعالیت هستند، 10 رشته سطح 3 و 4 رشته سطح 4 در حال پیگیری و انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: در مناطقی که امکان تأسیس مدرسه و رشته وجود نداشته آموزش های نیمه حضوری را فعال کردیم که حدود 7 هزار نفر از این طریق مشغول تحصیل هستند، در حال حاضر 57 هزار نفر در حوزه های خواهران شاغل به تحصیل هستند و 53 هزار نفر از سطوح مختلف فارغ التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: امسال به فضل الهی نسبت به پذیرش حوزه ها قدری سخت گیرانه تر عمل و تلاش شد تا استعدادهای بهتر و برتر وارد حوزه شود، اساتید مجموعه 500 مدرسه حوزه خواهران با حسن تدبیر و استفاده از سرمایه های مدارس از خود حوزه ها تأمین شده است و مدیران و معاونان را از بین آن ها انتخاب کردیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که 7 هزار و 800 استاد در حوزه های خواهران مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: جز در سطح 4 و در برخی رشته های سطح 3 بیش از 6 هزار استاد از خود خواهران طلبه هستند و خوشبختانه این روند ادامه دارد.

وی عنوان کرد: از امسال برنامه های دقیقی در نظر گرفته شده تا استعدادهای بهتر و برتر شناسایی و جذب شوند، بر اساس رویکرد جدید مجموعه، 10 هزار و 307 نفر در سطح 2، 3 و 4 حوزه وارد شدند، در زمینه آموزش تلاش بر این است که اهداف بزرگان حوزه با آسیب شناسی صورت گرفته به نحو شایسته ای تدارک شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که انس با قرآن و قدرت استدلال با قرآن در طلاب وجود داشته باشد و برداشت های تربیتی مناسبی از آیات صورت گیرد، در حوزه حدیث هم این اتفاق افتاده و در حال برنامه ریزی هستیم تا طلاب بتوانند با منابع حدیث ارتباط برقرار کنند.

وی اضافه کرد: تلاش داریم طلاب با حوزه تفسیر روایی، گزاره های تاریخی، بخش های روایی در حوزه کلام و مجموعه مباحث زنان و روایات مربوط به حوزه زنان در کل ابواب فقه آشنا شوند؛ در زمینه بیان احکام بر روش جدیدی کار می شود تا طلاب بتوانند عصاره ای از مسائل فقهی با توجه به نیاز خواهران و شناخت نظرات مراجع و اختلاف فتاوا را به جامعه مخاطب ارائه دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت های تبلیغی حوزه خواهران گفت: تلاش شده تا طلبه ها به صورت طبیعی بتوانند به عنوان یک مبلغ در سطح شهر خود فعال باشند و در این راستا به مهارت های تبلیغی توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: در موضوع اخلاق هم کار خوبی برنامه ریزی شده تا بر اساس توحید محوری و تأثیراتی که توحید بر رفتار می گذارد فعالیت صورت گیرد، با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مجموعه های انقلابی مانند بسیج ارتباطاتی برقرار شده و شورای پذیرش در هر استان تشکیل شده تا طلبه های مستعد را جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر تقویت بنیان های حوزوی و توجه به بحث اساتید اظهار داشت: در طول سال 97 و 98 برای حدود 10 هزار در زمینه های مختلف دوره مهارت های مدرسی برگزار شده است، مهارت افزایی به صورت جدی دنبال می شود و در سال گذشته بر تواناسازی در حوزه تفسیر و ادبیات عرب تمرکز شده است.

وی ادامه داد: در زمینه پژوهش طلبه های خواهر درخشش خوبی در جشنواره های پژوهشی داشته اند، برای تقویت فعالیت های پژوهشی مرکز مشاوره پژوهش در قم راه اندازی کردیم تا طلاب از سراسر کشور درباره روند علمی و پژوهشی موضوع خود با این مرکز مرتبط باشند.

مدیر حوزه های خواهران ابراز داشت: تمام طلاب سطح 2 حوزه حتما باید 2 مقاله پژوهشی را زیر نظر استاد ارائه دهند تا توان قلم زنی و تفکر آن ها ارتقا پیدا کند، در مباحث پژوهشی توجه بر این است که طبق مباحث کاربردی و مورد نیاز باشد، برای این که طلبه ها دسترسی به منابع داشته باشند 165 نرم افزار نور را در اختیار گرفتیم که 94 مورد آن فعال است و تمام طلبه ها در شبکه کوثر نت به می توانند از این نرم افزارها استفاده کنند، همچنین کتابخانه دیجیتال از طریق تلفن همراه در اختیار طلاب قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: از افتخارات حوزه خواهران تشکیل مرکز تحقیقات زن و خانواده است، این مرکز توانسته مرجعیت مطالعات مربوط به زن و خانواده را در سطح کشور داشته باشد و هیچ تصمیم مهمی در بخش های حقوقی و نظری گرفته نمی شود مگر این که با این مرکز ارتباط برقرار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی هم اثرگذاری طلاب تعقیب می شود و تلاش ما این است که در حسینیه ها و بخش زنان مساجد فرصت هایی برای بنگاه های فرهنگی و تبلیغی زنانه فراهم شود؛ همچنین با توافقات صورت گرفته امسال طلبه ها در 8 رشته آموزش و پرورش می توانند استخدام شوند.

وی اضافه کرد: توافق نامه های خوبی با مراکزی مانند کمیته امداد و سازمان تأمین اجتماعی انجام شده تا بانوان در بخش امداد اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کنند؛ همچنین امروز 150 زباندان حوزه خواهران برای تبلیغ دین در برنامه اربعین حضور پیدا خواهند کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: شبکه های مجازی در سراسر دنیا در مسائل زن، خانواده و پوشش را رصد می کنیم و بر شبهه و نحوه نفوذ آن ها در کشور کار می شود تا در بخش فرهنگی برای پاسخگویی به این شبهات تدبیر و اقدام شود./ج

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
خبرگزاری رسا افتخار حوزه ها
1
0
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
حیف که حوزه علمیه ها دست من نیست والا
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در گذشته وسایل ارتباط جمعی، قدرت‌های سلطه گر و ظالم نبودند تا آب را گل آلود کنند و ماهی بگیرند، آن زمان قدرت در کف اسلام و مسلمانان بود.
1
0