۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۲۳۲۲۸
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت ها و اهداف شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران

گزارشی از فعالیت ها و اهداف شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران
حجت الاسلام عبداللهی گفت: تاکنون مجموعه حوزه‌های خواهران بیش از ۱۵۰ هزار فارغ الحصیل داشته و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل در ۲۸ رشته تحصیلی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی مسؤول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در دیدار اعضای این شورای با حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: جریان لجستیک و پشتیبان مادی و معنوی واحدهای تابعه در همه سطوح بر عهده دبیرخانه است.

وی افزود: از سال 91 شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به علت اهتمام به اقتضائات و نیازهای حوزه های خواهران مستقلا تشکیل شد و اعضای بلند پایه ای دارد.

مسؤول دبیر خانه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: یک سالی است که دور دوم شورا آغاز به کار کرده است و فعالیت های خوبی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت و فرایندتصمیم گیری این شورا ادامه داد: شورای سیاستگذاری حوزه های خواهران یک صحن علنی دارد و مباحث اصلی در خصوص مبانی، اصول و سیاست های کلی در صحن شورا دو هفته یک بار طرح و بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: در کنار صحن، شورا با حضور حداقل 4 عضو سه کمیسیون جانبی دارد که شامل کمیسیون های علمی و فرهنگی، بودجه و ساماندهی رشته ها و مقاطع تحصیلی می شود، سطح کلان سیاستگذاری و قانونگذاری بر عهده کمیسیون ها و صحن شورا است.

وی عنوان کرد: سطح دیگری از قانونگذاری نیز به واحدهای تابعه شورا واگذار شده که در کمیسیون های مربوطه واحدها طرح و بررسی می شود؛ کارگروه های تخصصی عقبه کارشناسی کمیسیون ها هستند و همه موضوعات در این کارگروه هامطرح می شود و نتیجه بررسی به صحن کمیسیون ها و شورا می رود تا بررسی شود.

مسؤول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مبانی، اصول و سیاست های کلی در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگی، ارتباط و پشیبانی در شورا تعیین می شود، افزون بر آن وظیفه دیگری برای نظارت بر روند اجرای سیاست ها و عملکرد واحدهای تابعه برای شورا در نظر گرفته شده که دبیرخانه در این زمینه نقش آفرین است.

وی اضافه کرد: تا کنون مجموعه حوزه های خواهران بیش از 150 هزار فارغ التحصیل داشته اند و در حال حاضر دو مجموعه تابعه بیش از 80 هزار طلبه شاغل به تحصیل در بیش از 28 رشته تحصیلی دارند و مشغول به فعالیت هستند، در کنار آن مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی و انجمن های علمی و فرهنگی در عرصه داخلی و خارجی فعال هستند./ج

محمد قمین
ارسال نظرات