۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۲۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سفارتخانه آمریکا در بغداد، طراح اصلی اغتشاشات اخیر در عراق است

سفارتخانه آمریکا در بغداد، طراح اصلی اغتشاشات اخیر در عراق است
حجت الاسلام والمسلمین معلمی گفت: طرح اغتشاش و آشوب به بهانه مسائل اقتصادی و رفاهی در عراق از سوی سفارتخانه آمریکا در بغداد مدیریت می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ستاد هماهنگی پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی با اشاره به این که دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) امسال با فتنه انگیزی تلاش کردند تا حضور مردم در اجتماع اربعین حسینی را تحت الشعاع قرار دهند، گفت: عنایت الهی و قدرت خدایی در سایه اجتماع، به ویژه اجتماع مؤمنان است که نمونه‌ای از آن را در حرکت عظیم اربعین حسینی به وضوح می‌بینیم.
 
وی با بیان این که مؤمنان هر جا همصدا و هم دل شوند و با هماهنگی و توکل به خدا هدف صحیحی را دنبال کنند به طور حتم از امداد غیبی و نصرت الهی بهره مند می‌شوند، افزود: اربعین حسینی نمایشی از وحدت و همبستگی عاشقان و دلدادگان حسینی است که هر ساله با عظمت‌تر برگزار می‌شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هراس استکبار و عوامل آن‌ها از اجتماع عظیم مؤمنان در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف به ویژه اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) قلوب همه انسان‌های آزادی خواه جهان را به هم نزدیک کرده و پیوند زده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که همه توطئه‌های دشمن در سال‌های اخیر علیه شیعه و سنی شکست خورده و طرح‌های آن‌ها به بن رسیده است، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی با وحدت و همبستگی در برابر سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان با قدرت ایستاده اند.
 
وی تلاش دشمن برای تضعیف اجتماع میلیونی اربعین حسینی را طرحی شکست خورده دانست و بیان داشت: در پی حوادث و تحرکات اخیر عراق، ملت‌های مسلمان منطقه به ویژه دو ملت ایران و عراق هوشیارتر شده اند و اجازه نخواهند داد طرح‌های نظام سلطه در این کشور اجرایی شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوادث اخیر عراق به طور مستقیم از لانه جاسوسی آمریکا در بغداد مدیریت می‌شد، ادامه داد: دشمنان امت اسلامی بدانند که اجتماع اربعین حسینی امسال، صحنه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان منطقه خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه امروز برخی کشور‌های عربی منطقه در نقش پادوی آمریکا در خاورمیانه عمل می‌کنند، بیان داشت: نقش این کشور‌ها در ایجاد بحران و فتنه در عراق و سایر کشور‌های منطقه مشهود است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه شیاطین بزرگ و کوچک، از اجتماع اربعین امسال به وحشت افتادند، ادامه داد: نشانه‌های این وحشت را در روز‌های اخیر در برخی شهر‌های عراق به وضوح دیدیم که چگونه مردم را به بهانه مسائل اقتصادی، صنفی و رفاهی به خیابان‌های کشاندند.
 
وی با اشاره به این که جریان نفاق پس از شکست در ایران اسلامی، طرح اغتشاش و آشوب به بهانه مسائل اقتصادی و رفاهی را این بار در عراق به اجرا گذاشته است، افزود: مردم عراق اعم از شیعه و سنی با هشیاری اجازه ادامه این شیطنت‌ها را به فتنه انگیزان نخواهند داد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات