۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۳۲۳۷
حجت الاسلام خوبانی:

گفتمان حسینی در قلب آمریکا و اروپا گسترش یافته است

گفتمان حسینی در قلب آمریکا و اروپا گسترش یافته است
حجت الاسلام خوبانی گفت: پیاده روی اربعین حسینی نشان می دهد آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی با عبور از مرز‌های جغرافیایی در قلب اروپا و آمریکا نهادینه شده و گسترش یافته است.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به موج عاشقان حسینی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، آن را نشان دهنده زنده و پویا بودن فرهنگ عاشورا دانست.
 
وی با بیان این که چنین اشتیاق و علاقه‌ای از سوی مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی علیرغم توطئه و فتنه اخیر دشمن در عراق بسیار ارزشمند است، افزود: این شور که با شعور حسینی نیز همراه است نشان می‌دهد که فرهنگ و ارزش‌های عاشورا هر روز در حال گسترش یافتن است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز که می‌گذرد، نور حسینی بخش‌های دیگری از دنیای تاریک امروز را روشن می‌کند، بیان داشت: دنیای آلوده و تاریخ امروز برای برون رفت از بن بست مشکلات راهی جز پیوستن به کشتی نجات حسینی ندارد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امام حسین (ع) را کشتی نجات بشریت برای خروج از بحران‌ها و مشکلات امروز جهان دانست و خاطرنشان کرد: ملت‌های جهان به این نتیجه رسیده اند که برای برون رفت از بحران‌های اخلاقی و انسانی که امروز در آن قرار دارند راهی جز بازگشت به معنویت و راه اهل بیت (ع) وجود ندارد.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی به وضوح نشان داد که امام حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست و امروز بسیاری از غیر مسلمانان نیز ارادت خاصی به ایشان دارند، تصریح کرد: آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی با عبور از مرز‌های جغرافیایی در قلب اروپا و آمریکا نهادینه شده و گسترش یافته است.
 
وی با اشاره به این که در سال‌های اخیر نظام سلطه با همراهی برخی دست نشاندگان خود در منطقه تلاش کردند تا نور اهل بیت (ع) را به طور کلی در کشور‌های مسلمان منطقه خاموش و اسلام آمریکایی را جایگزین کنند، ادامه داد: اما این توطئه با هوشیاری و تلاش جبهه مقاومت شکست خورد.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز جریان مقاومت توانسته بسیاری از توطئه‌های دشمنان در منطقه را خنثی و زمینه شکست کامل نظام سلطه و همپیمانانش را در خاورمیانه فراهم کند، افزود: جریان‌های معاند پس از شکست‌های متعدد در منطقه امروز تلاش می‌کنند به بهانه‌های واهی، امنیت را در عراق تضعیف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این توطئه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت ملت عراق شکست خواهد خورد، ادامه داد: کسانی که می‌کوشند زمینه شکاف و اختلاف میان دو ملت ایران و عراق را فراهم کنند به طور حتم شکست خواهند خورد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات