۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۳۲۴۵

تردد روان زائران از مرز خسروی| تدارک اسکان رایگان برای زائران

تردد روان زائران از مرز خسروی| تدارک اسکان رایگان برای زائران
در حال حاضر تردد از مرز خسروی روان است و بسیاری از زائران پس از عبور از گیت‌های بررسی مدارک راهی نقطه صفر مرزی برای خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرز خسروی که از اواخر هفته گذشته و در پی ناآرامی‌ها در عراق بسته شده بود،‌ پس از بازگشت آرامش به شهرهای عراق به‌ویژه بغداد پایتخت این کشور مجدداً بازگشایی شد تا زائران برای پیاده‌روی اربعین از این مرز عبور کنند.

در حال حاضر تردد از مرز خسروی روان است و بسیاری از زائران پس از عبور از گیت‌های بررسی مدارک راهی نقطه صفر مرزی برای خروج از کشور و زیارت عتبات عالیت می‌شوند.

زائران اربعین که به مرز خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند پس از ورود به شهر قصرشیرین و با گذر از کمربندی این شهر می‌توانند خودروهای خود را در پارکینگ‌های گسترده در این منطقه پارک کرده و با استفاده از اتوبوس‌های موجود مسیر 15 دقیقه شهر قصرشیرین تا مرز خسروی را طی کنند.

براساس اعلام سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه 500 اتوبوس در این مسیر از سه‌راهی نصرآباد تا پایانه بین‌المللی خسروی زائران اربعین را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنند و در طول مسیر نیز موکب‌های متعدد آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند و بیمارستان صحرایی ارتش و درمانگاه هلال احمر نیز در این مسیر مستقر شده است.

در حال حاضر مرز خسروی از ساعت 7 صبح تا 17 عصر پذیرای زائران اربعین است و زائرانی که در شب به قصرشیرین وارد می‌شوند در موکب‌ها اسکان داده خواهند شد که به گفته رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی ظرفیت اسکان 20هزار نفر در این منطقه وجود دارد و این زائران صبح روز بعد وارد کشور عراق می‌شوند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات