۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۳۲۴۹
نماینده ولی فقیه در کرمان:

مسؤولان باید در مسیر عدالت حرکت کنند

مسؤولان باید در مسیر عدالت حرکت کنند
امام جمعه کرمان گفت: حرکت در مسیر عدالت و پذیرش حقارت در درون و پیشگاه خدا دو ویژگی است که به عنوان مسؤول باید در انجام وظیفه‌ای که به عهده داریم، مدنظر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: حرکت در مسیر عدالت و پذیرش حقارت در درون و پیشگاه خدا دو ویژگی است که به عنوان مسؤول باید در انجام وظیفه‌ای که به عهده داریم، مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به فرموده امام سجاد (ع) اضافه کرد: به همان اندازه که تلاش می‌کنیم در مسیر عدالت گام برداریم و همه همت خود را صرف این کنیم که صاحب حقی به حق خود برسد، به همان اندازه باید در درونمان حقارت را بپذیریم که دچار کبر و غرور نشویم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: راه این امر مراقبت است که حتما مصداق دعای امام سجاد (ع) قرار می‌گیریم که فرمودند «خدایا من را برای مردم در خدمت‌گذاری به گونه‌ای قرار ده که محل عدالت و خیر را برای مردم فراهم کنم و کارم را با منت نابود نکنم».

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: هر چه مقام ارشدی بالاتر می‌رود، مواظبت از دورن نیز بیشتر می‌شود و امیدواریم این دوران مدیریتی و مسئولیت با توجه به این دو آموزه و محور دینی به بهترین نحو از عهده آن و جواب در پیشگاه خداوند برآییم.

انتقاد از انتشار برخی مطالب در فضای مجازی

محمدجواد فدائی استاندار کرمان با بیان اینکه ارتقای سیستم اداری را از ابتدای کار خود در دستور کار داشتم، گفت: از ویژگی‌های سیستم اداری مطلوب را سرعت عمل، پاسخگویی یکسان، استفاد از حداکثر ظرفیت قانونی و توجه به نظرات کارشناسی می‌دانیم.

وی ادامه داد: اما یک ویژگی که مختص سیستم اداری نیست، بلکه به رسانه‌ها و عموم مردم هم مربوط می‌شود، خبر دادن و خبر شنیدن، گزارش دادن و گزارش شنیدن، اظهارنظر کردن و اظهارنظر شنیدن است که انجام آنها موارد اصولی دارد.

فدائی با استناد به آیات قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کریم در بحث خبر دادن و اظهار نظر کردن می‌فرماید « در پی چیزی که به آن علم نداری نرو»، دنباله‌روی از موضوعی که برای ما روشن نیست، خلاف دستور قرآن است، انسان باید گفتار و کردار از روی علم و یقین داشته باشد.

وی ابراز کرد: بسیاری از درگیری‌ها ناشی از قضاوت‌های عجولانه، حرف‌های بی‌مدرک و بی سند، موضع‌گیری‌های نسجیده، ستایش کردن و یا انتقاد کردن بدون علم، نقل شنیده‌های بی‌اساس و شایعات و تصمیم بدون برهان است.

فدائی افزود: این مسائل، مواردی است که در سیستم اداری و رسانه‌ها و عموم مردم هم باید به این اصل توجه داشته باشند.

استاندار کرمان با انتقاد از برخی مطالبی که بدون تحقیق و صحت در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: انتقال مطلب باید دقیق باشد، بعضی از کانال‌های مجازی کارهایی را می‌کنند که دقیقا کارهای خلاف نظام و منافقان است که در ابتدای انقلاب می‌خواستند انجام دهند.

وی بیان کرد: این موارد بی‌دقتی‌هایی است که در بعضی از رسانه‌های ما وجود دارد و باید توجه داشته باشند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات