۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۳۲۵۲

۱۲ موکب در محورهای استان کرمان از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند

۱۲ موکب در محورهای استان کرمان از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند
دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان از پذیرایی کرمانی‌ها در ۱۲ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر عبور زائران اربعین در محورهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن شیخ‌علی‌بابایی با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر عبور زائران ایران، پاکستان، کشمیر و افغانستان قرار گرفته است اظهار داشت: جمعیت زیادی از زائران و شیعیان این کشورها در ایام زیارت اربعین، از استان کرمان عبور می‌کنند.

وی با بیان کرد: مردم استان کرمان به ویژه جوانان هیئتی استان می‌کوشند تا در این حرکت عظیم تمدن‌ساز و متمدن شیعی نقش بزرگی ایفا کرده و خود را در این حرکت عظیم سهیم کنند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه برپایی مواکب در مسیر عبور زائران اربعین در محورهای مختلف استان کرمان ضرورت داشت گفت: از حدود 45 روز قبل ستاد مردمی اربعین استان کرمان با حضور فعالان فرهنگی و هیئتی کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مصوب شد که فعالیت‌های ستاد، طی سه مرحله انجام شود عنوان کرد: برپایی 12 موکب و ایستگاه صلواتی در محورهای مختلف استان کرمان، برپایی بیش از 36 موکب در عراق و برپایی 6 ایستگاه راهنمای زائران استان که در منطقه مرز شلمچه، شهر مقدس نجف‌ اشرف و در مسیر پیاده‌روی و شهر مقدس کربلا از جمله فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین استان کرمان است.

شیخ‌علی‌بابایی با اشاره به اسامی و آدرس موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در محورهای استان کرمان به‌سمت مرز شلمچه گفت: هشت موکب به آدرس زیر در مسیرهای عبور زائران اربعین در محورهای مختلف استان کرمان آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

موکب شهدای فهرج، خروجی شهر فهرج

موکب حضرت ابولفضل(ع)، روستای ضیاآباد شهر نرماشیر، مسجدحضرت ابولفضل(ع)

موکب حضرت ابولفضل(ع)، ورودی شهر بروات جنب بهشت زهرا(س)

موکب شهدای گمنام، شهر بم جنب حرم شهدای گمنام

موکب خدمتگذاران حسینی، ورودی شهر ماهان مقابل پلیس‌راه

موکب کربلا، شهر باغین مقابل پلیس‌راه،

موکب زینبیه، شهر بردسیر در مسیر کمربندی به‌سمت سیرجان

موکب جاماندگان حرم، شهر سیرجان کیلومتر 5 جاده شیراز

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات