۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۲۳۲۷۶
حجت الاسلام طباطبایی در گفت‌وگو با رسا:

رسانه‌های جهانی از انعکاس مراسم عظیم اربعین هراس دارند

رسانه‌های جهانی از انعکاس مراسم عظیم اربعین هراس دارند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برخورد سلیقه‌ای و بایکوت همایش عظیم اربعین حسینی توسط دستگاه‌های رسانه‌ای جهان انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت برگزاری راهپیمایی مهم اربعین، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی از زمان شهادت امام سوم شیعیان و از زمان اربعین شهادت تا به امروز وجود داشته است. در روایات متعددی نیز به  زیارت عاشورا در روز اربعین تاکید شده است.

وی افزود: ریشه راهپیمایی اربعین به قیام امام حسین (ع) بر می‌گردد. به همین دلیل نیز شیعیان به این حرکت با شکوه حسینی توجه ویژه دارند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در همایش بزرگ اربعین، بیان داشت: زائران اربعین حسینی از ۶۰ کشور جهان به صورت میلیونی خود را به کشور عراق می‌رسانند تا عشق و علاقه خود را به خاندان پیامبر (ص) نشان دهند. هرچند در عالم رسانه‌ای این همایش بی‌نظیر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در ده سال اخیر که این حرکت حسینی به صورت گسترده‌تر شکل می‌گیرد، شاهد هستیم که این واقعه عظیم در رسانه‌های جهانی بایکوت خبری می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با تمجید از مهمان‌نوازی مردم عراق، بیان داشت: قطعا نوع میزبانی شیعیان عراق عاملی شده تا این راهپیمایی به صورت بهتر و منسجم‌تر برگزار شود. هر ساله شاهد هستیم که موکب‌های مستقر در کشور عراق به بهترین نحو و با تمام توان به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه روحانیون حاضر در همایش بزرگ اربعین چیست، گفت: رمز پیروزی شیعیان و مسلمانان در جهان، همین عشق و یکپارچگی زیر پرچم حسینی است. به همین دلیل روحانیون حاضر در ایام اربعین باید در ابتدا پیام عاشورا را منتقل کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد در پایان، گفت: علاوه بر مسؤولان کشوری و اجرایی که در برگزاری این همایش عظیم تلاش می‌کنند، بسیاری از روحانیون نیز در ذیل کاروان‌ها و یا به صورت انفرادی در کشور عراق فعالیت می‌کنند و بسیاری از روحانیون عراقی نیز تحت نظر بیت آیت الله سیستانی به خدمت‌رسانی به زائران حسینی مشغول هستند. /۸۵۶/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سالک جاده کربلا به قدس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
«پدیده تتلو» (https://t.me/abdollah_shahbazi/300) گویاترین نماد از پیامدهای فرهنگی سیاست‌های توسعه چهل ساله جمهوری اسلامی ایران است؛ سیاست‌هایی که به فروپاشی سریع ساختار اجتماعی و فرهنگی، و پیدایش قطب‌های متمرکز و عظیم جمعیتی در پیرامون ابرشهرها و شهرهای بی‌ریخت و فاقد هنجارهای جاافتاده انجامید.
0
0