۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۲۸۳
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

رسانه‌ها اعتماد‌سازی به پلیس را ایجاد کنند

رسانه‌ها اعتماد‌سازی به پلیس را ایجاد کنند
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید اعتماد‌سازی را نسبت به پلیس ایجاد کنند، نیروی انتظامی را سازمانی پیشرو در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع فرمانده انتظامی استان و معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی، ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از جهات مختلف می تواند این فرصت و ظرفیت را ایجاد کند تا ارتباط مردم با پلیس افزایش یابد.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان پیشرو در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه با تنوع و پیچیدگی مأموریتی بسیار بالایی انجام وظیفه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: سهم نیروی انتظامی در این میان، رعایت حقوق مردم، حسن خلق و نبرد با قاچاق است، قاچاقی که ویران کننده بوده و حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: ولی امر مسلمین همه مردم چه شیعه و سنی را از قاچاق نهی کرده است و بر هیچ کس جایز نیست؛ بی تردید رهبر انقلاب به عنوان فقیه عادل کار جز در چارچوب را نمی پذیرد و حق و حقوق جامعه و فرد باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: قیام و حرکت باید فقط برای خدا باشد و عدل نزدیکترین عمل به تقواست،در جامعه دینی هیچ راهی بهتر از عدالت نیست و رسیدن به تقوا تکلیفی الهی است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه فاخرترین و ارزشمندترین کار، برقراری امنیت است که این مهم با تلاش ناجا محقق می شود، تصریح کرد: قوانین و مقررات توصیه دین است و خداوند در قرآن می فرماید،زمین، حکومت و حاکمان به دست صالحان خواهد رسید و حکومت های غیرالهی از بین خواهند رفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه رسانه‌ها امروز اولویت ها را در جامعه تعیین می کنند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها نقش هدایتگری و هدفمند خود را به خوبی ایفا کنند می توانند مهار کننده جرائم و بحران ها در جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید اعتماد سازی را نسبت به پلیس ایجاد کنند، افزود: رسانه با اطلاع رسانی بموقع می تواند به موفقیت پلیس در مأموریت ها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم مسؤولیت شرعی و هم انقلابی و سیاسی ما است، بیان داشت: حفظ و قرائت قرآن انسان را از گزند دور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تلاش خستگی ناپذیر کارکنان ناجا و حمایت خانواده های آنان پرداخت و گفت: هیچ بنایی در اسلام محکم تر و ارزشمند تر خانواده نیست چرا که خانواده کانون تربیت انسان است و کودکان عاطفه را از مادر و قدرت و جرأت را از پدرانشان می آموزند.

وی با بیان اینکه انسان فطرتا اجتماعی است، اضافه کرد: اولویت مأموریت هر سازمانی براین است که ابتدا مأموریت خود را در خود سازمان شروع کند و اگر صحبت از نظم می شود ابتدا باید در خود آن سازمان نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه در استان هرمزگان با توجه به وسعت آسیب‌ها، تهدیدات و موقعیت جغرافیایی کارهای بنیادی زیادی باید انجام شود، بیان کرد: پلیس دستگاهی است که کم کاری و نواقص سایر دستگاه ها به سمت خودش می آید، ناجا وظیفه خود را انجام می دهد و کم کاری دستگاه هایی را جبران می کند که مدعی کار فرهنگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که از سرمایه گذاران بعنوان رزمندگان جنگ اقتصادی یاد کرده است، بیان داشت: در حوزه امنیت اقتصادی کاری کنیم که سرمایه گذارها احساس امنیت کنند و ضرورت دارد از آنها حمایت کنیم.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات