۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۲۳۲۹۹
رییس شورای اسلامی شهر یزد:

فضاسازی شهری در ترویج فرهنگ قرآنی موثر است

فضاسازی شهری در ترویج فرهنگ قرآنی موثر است
رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مسابقات قرآنی باید مقدمه ای برای اعتماد و عمل به قرآن کریم در جامعه باشد باشد.

غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم، با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به مسائل دینی، گفت: متاسفانه ما مسؤولان موارد غیر دینی را بجای آموزه ها و فرهنگ دینی به مردم شریف ایران معرفی می کنیم و تنها نام دین را بر روی اجرای مراسم، آئین ها و بزرگداشت هایی که در تمام اقوام و ملل هست، می گذاریم.

وی در ادامه افزود: مراسم های عزاداری و سفره های روضه از جمله این موارد هستند که به عنوان مراسم های سنتی از سوی اهل بیت توصیه شده اند اما اصل دین این مراسمات و عزاداری ها نیستند بلکه اصل دین یک تفکر و یک شناخت به موارد مذهبی است که موجب می شود قلب و عمل انسان همواره در یک چارچوب دقیق و صحیح قرار بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد: دین مگر با تفکر و تدبر و توجه به آیات قرآن کریم حاصل نمی شود و عمل به آنچه که خداوند متعال در قرآن کریم برای ما آورده، دین اصلی و تدین رسمی است. قرآن به ما نیکی و طریقه شناخت انسان های مومن و متدین را نشان می دهد و دین از سوی این کتاب آسمانی برای ما تبیین می شود.

سفید ادامه داد: نباید دین را آنچه که خود دوست می داریم تعریف کنیم و باید به قرآن بر اساس دستورات و شیوه اهل بیت پیامبر (ع) باز گردیم. ما عمل جدی به دستورات قرآن نداریم و همواره دستورات قرآنی را پشت گوش می اندازیم.

وی در پایان اظهار کرد: المان های شهری و فضای سازی مناسب قرآنی در بستر شهر می تواند نقش مهمی در ترویج آموزه های قرآنی داشته باشد و البته نباید این اقدامات تنها به ظواهر مسابقات قرآن توجه بشود زیرا این رقابت ها باید مقدمه ای برای اعتماد و عمل به قرآن کریم باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات