۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۲۳۳۰۷

آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد
سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مریجی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در حالی سه شنبه شانزدهم مهرماه طی مراسمی رسمی با حضور رییس، اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه حوزوی برگزار شد، که رشته های مختلف تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از شهریورماه دروس خود را آغاز کرده اند.

این گزارش حاکی است، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام والمسلمین مریجی رییس دانشگاه، حجت الاسلام فیروزجایی معاون پژوهشی و دکتر ستوده معاون آموزش دانشگاه سخنرانی کردند.

در این مراسم گزارشی از اهداف، فعالیت ها و اقدامات آموزشی و پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ارائه شد.

برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم

حجت الاسلام فیروزجایی معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم رسالت اصلی دانشگاه باقرالعلوم را توسعه و بسط و گسترش علوم انسانی اسلامی ذکر و تصریح کرد: برای تحقق این مهم و نیز جابجا کردن مرزهای دانش، صرف اکتفا کردن به جنبه های آموزشی کافی نیست.

این استاد دانشگاه گفت: فعالیت ها و اقدامات آموزشی باید با پژوهش محور باشد، ما در دانشگاه باقرالعلوم در تلاش هستیم زمینه تحقق این مهم را برای دانشجویان و طلاب عزیز فراهم کنیم.

حجت الاسلام فیروزجایی گزارشی از فعالیت های کتابخانه این دانشگاه ارائه و اعلام کرد: آمادگی داریم کرسی های ترویجی، علمی، نقد و نظر و کرسی های نظریه پردازی را در موضوعات مختلف برگزار کنیم.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) کمک به ارتقای پایان های دانشجویان را از دیگر فعالیت های این معاونت ذکر و تصریح کرد: در این راستا آماده هستیم کارگاه هایی را در خصوص پایان نامه نویسی، موضوعات مورد نیاز و طرح های پروپوزال برای طلاب و دانشجویان برگزار کنیم.

حجت الاسلام فیروزجایی اضافه کرد: افزون بر این موارد می توانیم کارگاه های آموزش مقاله نویسی نیز برای دانشجویان برگزار کنیم تا با فرآیندهای مقاله نویسی بهتر و بیشتر آشنا شوند

وی همچنین از برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر و نخبه دانشگاه باقرالعلوم همزمان با هفته پژوهش با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان پژوهشی خبر داد.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم در پایان گفت: بدون فعالیت پژوهشی جدی، دستاورد قابل قبولی در بخش آموزش بدست نخواهد آمد.

سخنرانی معاون آموزش دانشگاه باقرالعلوم

محمد ستوده معاون آموزش دانشگاه باقرالعلوم در سخنرانی خود بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را فرصتی برای بازشناسی مسؤولیت ها و رسالت حوزویان و دانشگاهیان دانست.

وی با بیان این که از نگاه رهبری دانش مهم ترین عامل عزت کشور است، ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهنمای پژوهشگران، دانشگاهیان و طلاب در دهه های پیش رو است.

معاون آموزش دانشگاه باقرالعلوم در ادامه مدرک گرایی، حافظه محوری و تقلید از غرب را از جمله آفات متوجه برخی مراکز آموزش عالی کشور برشمرد.

ستوده با بیان این که رسالت آموزشی ما حرکت در جهت تولید علم با الهام از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: حرکت در این مسیر نیاز به همدلی و روحیه جهادی و تلاش خستگی ناپذیر دارد.

معاون آموزش دانشگاه باقرالعلوم در بخش پایانی سخنان خود با بیان برخی توصیه ها و تشریح آیین نامه های موجود دانشگاه، نظم و انضباط آموزشی را به لحاظ کمی و کیفی نکته ای مهم خواند و بر لزوم اهتمام بیش از پیش دانشجویان به این نکات تاکید کرد.

گفتنی است، دانشگاه باقرالعلوم(ع) با الهام از رهنمودهای امام امت(ره)، مقام معظم رهبری و با پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بنیاد نهاده شد و آموزش و پژوهش علوم انسانی دینی، به گونه‌ای که پاسخ‌گوی الزامات عصر ما باشد، ماموریت اصلی آن می باشد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات